پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493137 تاریخ : 1398/08/14-14:34:10
,10025,
پیام مدیر حراست بیمه دانا به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل

پیام مدیر حراست بیمه دانا به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل

مدیر حراست و دبیرکمیته پدافند غیرعامل بیمه دانا، حفظ سرمایه انسانی را از اهداف اصلی پدافند غیرعامل عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، سید اصغردفین در پیامی به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل را اقدامی غیر نظامی برای افزایش قدرت بازدارندگی و پایداری ملی توصیف کرد. متن پیام بدین شرح است:             

بسمه تعالی     

ضمن تبریک به مناسبت هفته پدافند غیرعامل به نوبه خود از مسئولین و اعضای محترم کمیته پدافند غیر عامل شرکت بیمه دانا که تعامل بسیار خوبی با کمیته پدافند غیرعامل وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته اند، تشکر و قدردانی می‌کنم. شاید بسیاری به خاطر واژه پدافند در مقوله پدافند غیرعامل، تصورکنند این مفهوم شامل یکسری اقدامات نظامی است، ولی همانگونه که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود، پدافند غیر عامل اقدامی غیر نظامی است که به افزایش قدرت بازدارندگی و پایداری ملی کمک می‌کند.

 باید بدانیم برای محافظت از کشور می‌بایست اقدامات نظامی و غیرنظامی در دستور کار قرار گیرد و طبیعی است اقدامات غیر نظامی می‌تواند تاثیرات و نتایج پایدارتری داشته باشد.

 شایان ذکر است اقدامات غیرنظامی دارای گستره عظیمی بوده و مجموعه‌ای از اقدامات مدیریتی، فنی، مهندسی مهارتی و غیره را شامل خواهد شد. اما من می‌خواهم آن را از دریچه یک کارشناس حراست نگاه کنم. در اقدامات غیرنظامی و آنچه که موجب پایداری می‌شود، بیش از همه عامل انسانی مطرح و تاثیرگذار است.

 یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل، حفظ سرمایه انسانی است و کلیدی‌ترین موضوع که دارای اهمیت و تاثیر بسیاری می باشد، آموزش منابع انسانی است. واقعیت این است که در دنیای امروز مهم‌ترین سپر برای یک کشور در برابر دشمن نیروی انسانی کارآمد است، از این رو در ادبیات نوین مدیریت از آن به عنوان سرمایه انسانی تعبیر می‌شود و آموزش باید به نحوی کارآمد باشد که انسان‌ها تبدیل به یک سرمایه شوند.

 در واقع، آموزش سبب می‌شود که فرد رفتارش، عملش و... تبدیل به آثار بسیار زیادی شود که در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، فنی و تکنولوژی ظهور خواهد کرد.

 حفظ و صیانت سرمایه انسانی هدف اصلی و حفاظت از زیرساخت ها، صیانت از مردم و جلوگیری از تهدیدها سه محور فعالیت پدافند غیرعامل درکشور است. در شرایط موجود و با توجه به تهدیدات نیروهای فرامنطقه‌ای، استفاده صحیح و بهینه از همه منابع موجود در کشور به خصوص نیروی انسانی در پدافند غیرعامل از ضروریات انکارناپذیر است.

 چنانچه پدافند غیرعامل به بهترین نحو و با پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات برقرار گردد، ولی از نیروی انسانی با انگیزه، متعهد و وفادار برخوردار نباشد، نه تنها نمی‌تواند به اهداف مطلوب خود برسد، بلکه این غفلت و بی‌توجهی ممکن است صدمات جبران ناپذیری در پی داشته باشد. از این جهت در پدافند غیرعامل همیشه نیروی انسانی تعیین‌کننده است و می‌بایست توجه ویژه‌ای به اهداف و نیازهای آنها صورت پذیرد.

 در همه جوامع، به انسان در مدیریت بحران ها، به عنوان سرمایه بی‌پایان و با ارزش می‌نگرند و توجه به پدافند غیرعامل بدون در نظر گرفتن نقش و اهمیت نیروی انسانی در ایجاد و به کارگیری آن اجتناب ناپذیر است. نیروی انسانی بالنده، وفادار، با انگیزه و متعهد در پدافند غیر عامل موجب ماندگاری طولانی‌تر آن می‌شود.

 با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل حفظ سرمایه انسانی است، حراست هر دستگاه به عنوان مشاور امین مسئولین عالی رتبه شرکت‌ها یا سازمان‌ها، تمامی تلاش و اهتمام خود را جهت جذب و به کارگیری نیروهای کارآمد و تایید صلاحیت پرسنل وفادار و با انگیزه و ...در جهت تصدی پست‌های مدیریتی به کار می‌گیرند.

سید اصغر دفین

دبیر کمیته پدافند غیرعامل



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران