پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512941 تاریخ : 1399/02/27-14:20:52
,17,16,
پیام رئیس کل گمرک به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

پیام رئیس کل گمرک به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

رئیس کل گمرک ایران طی پیامی ضمن تبریک 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، به همکاران خود، بر لزوم تلاش در جهت هماهنگ سازی و همسویی با تحولات و تغییرات تکنولوژیک در حوزه ارتباطات و روابط عمومی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، یکی از مهمترین ویژگی های سازمان هایی نظیر گمرک که اساس فعالیت آنها ارائه خدمات به مردم است، برقراری ارتباط مستمر و مؤثر با مخاطبان به منظور کسب اطلاع از نحوه خدمات رسانی و میزان رضایت مندی ذی نفعان و همچنین آگاهی از انتظارات و خواسته های آنها در جهت بهبودبخشی به خدمات می باشد. در این بین روابط عمومی به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسئولان سازمان، نقش و وظیفه اصلی را برعهده دارد و همگام با وسایل ارتباط جمعی باید تلاش کند تا هیچ نکته ناگفته و تصمیم و اقدام ابهام آمیز ی در همکاری و ارتباط مردم با دولت باقی نماند. خوشبختانه توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) در عصر حاضر به نحو چشمگیری به کمک این فرآیند آمده و باعث سرعت و سهولت انتقال تصمیمات و اقدامات دولت و بازخورد آن از سوی جامعه شده است.
روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی امسال در حالی گرامی داشته می شود که شیوع بیماری فراگیر کرونا در جهان و کشور ما باعث ایجاد محدودیت هایی در روابط اجتماعی و تعامل فردی شده که البته همین امر رویکرد مردم به استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه های اجتماعی را به شدت افزایش داده است.
در گمرک جمهوری اسلامی ایران که یک سازمان حاکمیتی خدمات رسان بوده و عملکرد آن به طور مستقیم بر زندگی و فعالیت آحاد طبقات جامعه تأثیرگذار است (نمونه آن تلاش شبانه روزی کارکنان گمرک برای ترخیص سریع کالاهای مورد نیاز زندگی و مواد اولیه واحدهای تولیدی) بهره گیری از دستاوردهای جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که به عنوان مثال می توان به پیاده سازی گمرک هوشمند و برنامه های آن با هدف حذف کاغذ و عامل انسانی از فرآیند تشریفات گمرکی ترخیص کالا و در عین حال حفظ ارتباط و تعامل با ذی نفعان به روش مجازی اشاره کرد. بنابراین بحث توسعه ارتباطات و بهبود عملکرد روابط عمومی با توجه به سرعت گستردگی تغییرات تکنولوژیک در کانون توجه مدیریت ارشد گمرک قرار دارد و واحدهای روابط عمومی ستاد و گمرکات اجرایی به عنوان متولیان اصلی این حوزه باید تمام تلاش و اهتمام خود را برای هماهنگ سازی و همسویی با این حرکت به عمل آورند.
فرصت را غنیمت شمرده 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران عزیز به ویژه کارکنان شاغل در روابط عمومی گمرکات ستادی و اجرایی سراسر کشور تبریک گفته، از خداوند متعال تندرستی، شادکامی و بهروزی همگان را خواهانم.



مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران