پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489309 تاریخ : 1398/05/20-09:26:16
,11,
پویش مردمی برای تعیین تکلیف مالیات بر احتکار مسکن فعال شد

با شعار «سرپناه شو»

پویش مردمی برای تعیین تکلیف مالیات بر احتکار مسکن فعال شد

پویش مردمی «سرپناه شو» برای مطالبه اقدامات فوری در بخش مسکن از جمله تعیین تکلیف هرچه سریعتر مالیات بر عایدی مسکن به راه افتاد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، افزایش قیمت و نوسانات شدید دائمی مسکن، گویای وجود احتکار و سوداگری در این بازار است. کارشناسان با توجه به شرایط و تجربه سایر کشورها، استفاده از ابزار مالیاتی علی الخصوص مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی را مناسب ترین ابزار برای مواجهه با این شرایط می دانند. 

متاسفانه چندین سال است که تصویب و اجرای این قوانین در مسیر بین مجلس و دولت پاسکاری می شود و در آخرین اتفاق، دولت پس از 8 ماه متوقف کردن روند بررسی طرح در مجلس، ارسال لایحه را به پایان امسال موکول کرد که به معنای عدم پیشبرد موضوع در دوره فعالیت مجلس فعلی و حتی دولت دوازدهم است. 

در این شرایط جمعی از دانشجویان و مجموعه های مردمی، پویش #سرپناه_شو را برای پیگیری انجام اقدامات فوری در بخش مسکن با جمع آوری امضا برای ارسال نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت سرعت بخشیدن به تصویب این طرح و حمایت از طراحان به راه انداخته اند. 

برای مطالعه متن نامه و پیوستن به پویش، می توانید به صفحه SARPANAHSHO.IR  و یا شناسه @SARPANAHSHO در شبکه های اجتماعی مراجعه نمایید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 447
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران