پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399768 تاریخ : 1397/07/30-16:54:17
,10033,
پنجمین کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان سازمان محیط زیست برگزار شد

پنجمین کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان سازمان محیط زیست برگزار شد

پنجمین کارگروه ستادی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سازمان حفاظت محیط زیست با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، پنجمین جلسه کارگروه ستادی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان آبزی به کشور و اهمیت پایش مستمر وضعیت پرندگان مهاجر آبزی و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، مشاور رییس سازمان در امور بیماری های جانوری و بیماری های مشترک انسان و حیوان،‌ مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی، همچنین معاونان ذیربط ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها پیش از ظهر امروز برگزار شد.

حمید ظهرابی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست با اشاره به اهمیت کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان گفت: این موضوع نه تنها از جنبه حفاظت از تنوع زیستی بلکه از ابعاد اقتصادی و اجتماعی نیز حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از حساسیت و پیچیدگی برخوردار است گفت: در مدیریت اطلاع رسانی این موضوع باید از جهات مختلف مدنظر قرار گرفته شود.

ظهرابی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از لحاظ اقتصادی کشور را دچار مشکل خواهد کرد گفت: اطلاع رسانی به موقع در کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها برای کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان باید با دامپزشکی استان همکاری و همراهی مستمر داشته باشند، گفت: در صورت مشاهده تلفات و مشکوک شدن به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق پرندگان باید اقدامات مراقبتی در همان ساعات اولیه در مسیر مهاجرت پرندگان برای کنترل و مدیریت شیوع این بیماری انجام شود.

ظهرابی با اشاره به اهمیت تبادل تجربیات و اطلاعات ادارات کل حفاظت محیط زیست ادامه داد: اطلاعات مربوط به پایش مستمر وضعیت پرندگان مهاجر آبزی در فرم های تعیین شده به صورت ماهیانه توسط ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها تهیه و ارسال شود.

در این نشست قانعی مسئول هماهنگی ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کشور نیز حضور داشتند و مسائل و مشکلات موجود در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای در حیات وحش توسط معاونان استان‌ها به سمع و نظر ایشان رسید.

این گزارش می افزاید، در این جلسه سالارآملی مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در امور   بیماری های جانوری با اشاره به ضرورت انتقال تجربیات در زمینه کنترل بیماری ها در حیات وحش بین ادارات کل حفاظت محیط زیست،گفت: پایش فعال برای پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش مطالبی اهمیت دارد.

همچنین مجید خرازیان مقدم، رییس کارگروه ستادی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان سازمان و مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی نیز با تاکید بر اجرای دستورالعمل پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش، به ضرورت همکاری مشترک با سازمان دامپزشکی به خصوص در زمینه نمونه برداری از پرندگان و پایش مراکز تجمع پرتدگان مهاجر و ضرورت ایجاد قرنطینه و ساماندهی بازارچه های فروش پرندگان زنده در استان ها توسط دستگاه های مربوطه اشاره داشت.

سپس ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها گزارشی از اقدامات به عمل آمده در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش ارائه کردند.

سید محمود قاضی مرعشی کارشناس بیماری های حیات وحش نیز در این نشست گزارشی از وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایران و جهان ارائه و ضرورت انجام پایش های مستمر برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران