پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517727 تاریخ : 1399/05/22-16:53:30
,5,
پنج هزار و 600 مگاوات مصرف برق کاهش یافت

پنج هزار و 600 مگاوات مصرف برق کاهش یافت

اجرای برنامه های مدیریت مصرف در تابستان امسال کاهش پنج هزار و 600 مگاواتی نیاز مصرف را محقق ساخت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران توانیر، کاهش بیش از پنج هزار مگاواتی در تاریخ صنعت برق کشورمان بی سابقه است.

پیک برق امسال (بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده) درتاریخ 31 تیرماه به میزان 58 هزار و 525 مگاوات ثبت شد، در صورتی که برنامه های مدیریت بار به اجرا در نمی آمد، مصرف بالای برق منجر به ایجاد محدودیت هایی برای کشور می شد.
رضا اردکانیان

وزیر نیرو گفت: دوره اوج مصرف تابستان 99 بدون خاموشی برنامه ریزی شده با رشد «اوج بار» تنها حدود یک درصد و با افزایش عرضه انرژی بیش از چهار درصد نسبت به سال گذشته و افزایش صادرات انرژی پشت سر گذاشته شد.

رضا اردکانیان به تازگی گفت: سال های گذشته بطور متوسط، رشد اوج بار بیش از پنج درصد بود که این به معنای ضرورت احداث چند هزار مگاوات نیروگاه جدید برای پاسخگویی به این رشد اوج بار بود.

وزیر نیرو افزود: برنامه های مدیریت مصرف از دو سال پیش با همکاری مردم در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، تجاری و خانگی آغاز شد و با مشوق هایی که پیش بینی شده بود و نیز تفاهم نامه هایی که به امضا رسید، توانستیم رشد اوج بار را کاهش دهیم و در عین حال تولید و عرضه انرژی را نه تنها با وقفه روبرو نسازیم، بلکه افزایش دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران