پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466901 تاریخ : 1398/04/04-15:14:14
,8,
پرچم بازار سرمایه تا چه زمانی در دست خودرویی ها می ماند؟

پرچم بازار سرمایه تا چه زمانی در دست خودرویی ها می ماند؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ اکنون توجه سهامداران به سمت گروه خودرویی ها است اما اقبال بازار بیشتر به سوی سهم های بنیادی و صادراتی مانند پتروشیمی و سیمان است و در آینده ای نزدیک این شرکت ها با توجه بیشتری نسبت به خودرویی ها در بین فعالان حاضر مواجه خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیرضا تاج بر افزود: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته روند بازار تا پایان سال افزایشی خواهد بود اما در کشور با برخی از ریسک‌های سیاسی همراه هستیم که تاکنون بورس با چنین مسأله‌ای کنار آمده است.

وی ادامه داد: در کنار ریسک‌های سیاسی موجود، ابهاماتی در خصوص میزان صادرات و نرخ گذاری دولتی وجود دارد که به تدریج با برگزاری مجامع ابهامات توسط مدیران عامل شرکت‌ها برطرف و از این طریق تحلیلگران می‌توانند به راحتی سود شرکت‌ها برای سال جاری را تخمین بزنند.

تاج بر به از بین رفتن جذابیت برای سرمایه گذاری در بازارهای ارز، مسکن، طلا و خودرو اشاره و بیان کرد: بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی از یک سری مزایا مانند وجود شفافیت برخوردار است اما همچنان این بازار از نظر بازدهی از سایر بازارها عقب است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که بازار ارز با برخی موانع مواجه است که در بازار سرمایه چنین مشکلاتی وجود ندارد بنابراین در وضعیت کنونی بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه پیش بینی شاخص بورس در بازار سرمایه صعودی است بنابراین روز به روز اقبال سرمایه گذاران برای ورود به این بازار در حال افزایش و افراد بیشتری جذب سرمایه گذاری در این بازار می‌شوند.

تاج بر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسیر بازار تا پایان سال افزایشی پیش بینی شده اما روند معقول و منطقی بدین صورت است که شاخص بورس در کنار رشدهای چشمگیری که کسب می‌کند اصلاحاتی را تجربه و جابه جایی‌هایی در معاملات صورت گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بازار بورس با تمام مزیت‌هایی که نسبت به دیگر بازارها دارد از رشد عقب مانده و فعالان حاضر در این بازار نسبت به سرمایه گذاران بازار موازی سود کمتری را کسب کرده‌اند اما امسال سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه بازدهی بیشتری را نسبت به دیگر بازارها به دست می‌آورند.

وی به صنایع برتر در بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: شرکت‌های صادرات محور که کالا را به دلار می‌فروشند و از این طریق ارز وارد کشور می‌کنند همچنین سهم‌هایی که شامل تجدید ارزیابی بر دارایی می‌شوند اکنون در بازار از اقبال برخوردارند.

تاج بر اظهار داشت: صنعت بانکداری به دلیل برخوردار بودن از سپرده ارزی و تسعیر ارز مورد توجه فعالان حاضر در بازار قرار گرفت و با رشد همراه شدند.

این کارشناس بازار سرمایه تنها دلیل رشد گروه خودرو در بازار سرمایه را موضوع تجدید ارزیابی بر دارایی‌ها اعلام کرد و گفت: طبق اخبار منتشر شده، دولت قرار است تا از این صنعت خارج شود. گروه خودرو با وجود زیان انباشته و مشکلات بنیادی که دارد از دارایی‌های کلانی برخوردار است، دولت باید براساس دارایی شرکت‌ها آنها را واگذار کند که این امر منجر به رشد قیمت سهام این گروه خواهد شد.

وی افزود: سهام ایران خودرو و سایپا جزو سهم‌های قدیمی و اثرگذار بازار هستند که سهامداران بسیار زیادی دارد بنابراین اقبال در این صنعت بر کل بازار تأثیر می‌گذارد و باعث رشد شاخص می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 443
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران