پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492826 تاریخ : 1398/08/09-13:58:01
,17,10028,21,
پردرآمدها 10 برابر کم‌درآمدها از یارانه بهره‌مند می‌شوند

نماینده مجلس:

پردرآمدها 10 برابر کم‌درآمدها از یارانه بهره‌مند می‌شوند

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: 110 میلیارد دلار در کشور یارانه پنهان وجود دارد و خانواده‌های پردرآمد 10 برابر کم‌درآمدها از یارانه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد همتی روز پنجشنبه در همایش هفته بیمه سلامت استان در سالنی در سمنان افزود: عدالت در توزیع یارانه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و حذف دهک‌های پردرآمد محقق می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سهم سلامت چند برابر خواهد شد و این قانون در کمیسیون تلفیق مطرح شد و دولت پذیرفت، اما شرایط اجتماعی اجازه اجرا را نداد، اما اکنون کشور دارای ثبات نسبی اقتصادی و اجتماعی است.

به گفته همتی، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها این بار با طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: بحث حذف دهک‌ها قطعا باید اجرا شود که البته ممکن است با اشتباهاتی همراه باشد، ولی حذف یارانه‌های دهک‌های پردرآمد دارای مزایای زیادی است و لازم است سهم زیادی از درآمد به بخش سلامت اختصاص یابد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ساز و کاری تعریف شود تا هزینه طرح و بودجه مورد نیاز تعیین و شفاف‌سازی شود.

دردسر درصدها در بودجه و ضرورت بودجه‌ریزی عملیاتی
وی بیان کرد: درصدها در بودجه دردسرساز شده و باید مشخص باشد نیم درصد درآمد شهرداری چنددرصد بودجه می‌شود یا به طور مثال 14و  نیم درصدی که از درآمدهای نفتی برای توسعه نفتی است، چه میزان می شود، درآمدها در همه سال‌ها یکسان نیست، در برخی سال‌ها درآمد چند برابر است و بودجه اختصاص یافته یک مبلغ بزرگ می‌شود.

 همتی تاکید کرد: باید با اتخاذ تصمیم‌های راهبردی و تدوین ساز و کار شفاف و مشخص، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد توزیع شود تا شفافیت در بودجه باشد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح  دولت الکترونیک در بخش سلامت موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و تسهیل در کارها و افزایش امنیت می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای دولت الکترونیک گامی مهم در حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شود که اجرای درست آن موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از هزینه‌های سلامت هزینه ساختگی است که بار مالی زیادی را ایجاد می‌کند و ضرورت دارد  حذف شود.

به گفته همتی، استان سمنان آمادگی و زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را دارد و اجرای آن باعث تحول نظام سلامت و گامی برای کاهش هزینه‌ها است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش های پزشکی و پیراپزشکی حدود یک سال و نیم است کارانه دریافت نکرده اند، در حالی که درآمد اصلی آنها کارانه است، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با وجود مسایل اقتصادی، مشکلات این قشر حل شود.

سوم تا نهم آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

از جمعیت بیش از 702 هزار نفری استان سمنان بیش از 210 هزار نفر زیر چتر بیمه سلامت هستند و از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران