پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225159 تاریخ : 1395/06/21-14:00:28
,10028,10032,
پرداخت250میلیاردریال خسارت به خانواده قربانیان منا

پرداخت250میلیاردریال خسارت به خانواده قربانیان منا

در یک سال گذشته 249 میلیارد و 150 میلیون ریال (25 میلیارد تومان) خسارت به خانواده های قربانیان فاجعه منا پرداخت شده و پرونده 12 تن از جانباختگان همچنان مفتوح است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از آمارهای رسمی بیمه ایران نشان می دهد، حجاج بیت الله الحرام سال گذشته تا سقف 550 میلیون ریال (55 میلیون تومان) تحت پوشش بیمه حادثه و عمر بیمه ایران قرار داشتند (40 میلیون تومان بیمه حادثه و 15 میلیون تومان بیمه عمر) که پس از وقوع فاجعه منا، پرداخت خسارت به خانواده ها در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

بر این اساس 465 پرونده در بیمه ایران تشکیل شد و پس از دریافت اطلاعات از سازمان حج و زیارت، در گام نخست کارت های اعتباری به مبلغ 250  میلیون ریال(25 میلیون تومان) به صورت علی الحساب در تهران و شهرستان ها در بین خانواده های قربانیان توزیع شد.
با تشکیل پرونده برای قربانیان و تکمیل آن و ارایه اسناد مربوط به انحصار وراثت، بقیه خسارت به مبلغ 300 میلیون ریال(30 میلیون تومان) به خانواده ها پرداخت شد. این رویه تا ماه گذشته ادامه داشت به نحوی که حدود 300 پرونده در شهرستان ها و 153 پرونده در تهران تکمیل شد.
براساس گزارش های رسمی بیمه ایران، با این حال هنوز پرونده 12 تن از قربانیان فاجعه منا نزد این شرکت مفتوح است که علت آن پیگیری نکردن خانواده ها برای دریافت خسارت بوده است و سازمان حج و زیارت برای تعیین تکلیف پرونده ها و مراجعه خانواده ها موضوع را پیگیری می کند.
همچنین در موضوع سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و آسیب دیدن تعدادی از حجاج ایرانی نیز 11 پرونده در بیمه ایران تشکیل و خسارت آن به حادثه دیدگان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، دوم مهر 1394 هزاران تن از زائران بیت الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا بودند، به علت بسته شدن مسیر، تجمع بیش از حد و بی تدبیری مسوولان عربستان دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.
سال گذشته 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند که در فاجعه منا 464 نفر آنان جان خود را از دست دادند. 
همچنین در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام که پارسال پیش از آغاز مناسک حج روی داد 11 تن از زایران ایرانی جان باختند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران