پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250071 تاریخ : 1395/09/09-11:40:32
,10030,10031,
پرداخت ماهانه 120 میلیارد تومان بابت حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری

پرداخت ماهانه 120 میلیارد تومان بابت حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه 120 میلیارد تومان بابت حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان کشوری پرداخت می کند که رقم بسیار سنگین و قابل توجهی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نشست مشترک مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و اداره بازنشستگی و موظفین آموزش و پرورش شهر تهران به منظور بررسی فعالیت‌های این اداره در زمینه جمع‌آوری اطلاعات حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری، برگزار شد.

در این نشست مشترک، محمدرضا ترابی معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری، با قدردانی از اقدامات صورت گرفته و سرعت عمل اداره بازنشستگی و موظفین آموزش و پرورش شهر تهران برای جمع آوری اطلاعات حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان فرهنگی، گفت: بیش از 50 درصد از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری مربوط به دستگاه آموزش و پرورش است و به حق در طول دو سال اخیر، این دستگاه، همکاری و هماهنگی بسیار نزدیکی با صندوق داشته است.

ترابی، دسترسی آسان به خدمات صندوق بازنشستگی کشوری را یکی از اولویت‌های این صندوق در دو سال اخیر برشمرد و ادامه داد: در این زمیه اقدامات خوبی انجام شده تا بازنشستگان کمترین هزینه و سختی را برای دریافت خدمات مورد نیاز متحمل شوند.

وی مشخص شدن وضعیت حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان آموزش و پرورش شهر تهران را در مدت زمان مشخص شده، کاری بزرگ و قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: با مشخص شدن وضعیت حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری، گام مهم و ارزشمندی برای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی صندوق و پرداخت‌های غیرقانونی به افراد برداشته می‌شود.

ترابی همچنین با اشاره به آموزش چهار هزار نفر از شاغلین دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: آموزش به این تعداد شاغل دستگاه‌های اجرایی، کار بسیار بزرگ و سنگینی بود که در حوزه برون سپاری خدمات صندوق انجام شد.

وی برون سپاری 40 درصد از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری به دفاتر پیشخوان دولت در ماه‌های اخیر را مهم خواند و افزود: این اقدام برای شهرستان ها و به ویژه برای مناطقی از کشور که به مراکز استان ها و ادارات دسترسی نداشتند، بسیار حیاتی بود تا بازنشستگان با سهولت بیشتری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

ترابی همچنین با تاکید بر ضرورت تکمیل سیستم اطلاعات شاغلین در دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، گفت: این اطلاعات کمک می کند تا به محض صدور حکم بازنشستگی و با خروج فرد از سیستم شاغلین، حقوق بازنشستگی وی جاری شده و در آغاز این دوره جدید، با چالش مواجه نشود.

وی تاکید کرد: افراد پیش از بازنشستگی، باید آموزش‌ها و آمادگی لازم برای ورود به این دوران را کسب کنند تا در زمان بازنشستگی فشار و آسیب کمتری به فرد بازنشسته، صندوق بازنشستگی و دستگاه های اجرایی وارد شود.

در این نشست، حسین بخشی زاده، مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری نیز اجرای این طرح را باعث جلوگیری از پرداخت‌های مِن غیرحق و غیرقانونی به افراد دانست و تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه 120 میلیارد تومان بابت حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری پرداخت می‌کند که رقم بسیار سنگین و قابل توجهی است.

بخشی‌زاده تصریح کرد: اجرای این طرح و تعیین بازنشستگانی که شامل پرداخت حق اولاد و عائله‌مندی می‌شوند، ضمن اینکه به جلوگیری از هدررفت منابع صندوق و بیت‌المال کمک می‌کند، به نوعی دفاع از حقوق سایر بازنشستگان کشوری نیز هست.

وی یادآور شد: ضرورت اجرای این طرح به خصوص در شرایط کنونی اقتصاد کشور و در شرایطی که دولت با کسری منابع مواجه است، بسیار بیشتر از گذشته است.

غلامرضا اسماعیلی، رئیس اداره بازنشستگی و موظفین آموزش و پرورش شهر تهران نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در جمع آوری اطلاعات مربوط به حق اولاد و عائله مندی، اظهار داشت: کار بسیار سنگینی در مدت کوتاه اجرایی شده و اطلاعات 24 هزار بازنشسته زن و مرد که مشمول حق اولاد و عائله مندی می شدند، جمع آوری شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه وضعیت حدود 10 هزار نفر از بازنشستگان هنوز مشخص نشده است، گفت: این تعداد از بازنشستگانِ مشمول حق اولاد و عائله مندی، هنوز برای تعیین وضعیت خود مراجعه نکرده‌اند که یکی از دلایل آن، محدودیت دسترسی این اداره به بازنشستگان مورد نظر است.

وی ضمن درخواست از صندوق بازنشستگی کشوری برای تمدید مهلت زمان اجرای طرح به ویژه برای آموزش و پرورش، اظهار داشت: تعداد خانواده آموزش و پرورش بسیار زیاد است و این مسأله سنگینی کار را دو چندان می‌کند. به همین دلیل نیاز است تا پیش از قطع شدن حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان، مهلت بیشتری در اختیار دستگاه های اجرایی برای تکمیل اطلاعات، گذاشته شود.

اسماعیلی تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران آموزش و پرورش شهر تهران را 120 هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، ضمن تشکیل یک کارگروه ویژه و پنج مرحله فراخوان و اطلاع رسانی به بازنشستگان تحت پوشش، فعالیت های مختلف و فشرده‌ای انجام شده است.

رئیس اداره بازنشستگی و موظفین آموزش و پرورش شهر تهران به مراجعه روزانه 90 تا 110 نفر از بازنشستگان به این اداره اشاره و بیان کرد: چاپ بنرهای اطلاع رسانی، آماده سازی فرم های مشخصات مشمولین، فراهم ساختن فضای فیزیکی برای اجرای طرح با توجه به حجم بالای مراجعین، اسکن تمامی پرونده ها و مدارک ارائه شده و بررسی پرونده ها، به کارگیری نیروهای خارج از سازمان برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح و سایر اقدامات انجام شده از جمله برنامه هایی است که برای جمع آوری اطلاعات حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان این اداره اجرا شده است.

اسماعیلی، جلوگیری از هدررفت حداقل 400 میلیون تومان از منابع صندوق را از دستاوردهای اجرای این طرح طی یک ماه اخیر و تنها در حوزه آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد و گفت: بسیاری افرادی که در سال های مختلف، حق اولاد یا عائله مندی را به ناحق و غیرقانونی دریافت می کردند، به دلیل بی اطلاعی از قانون بوده و تنها بخش اندکی با ارائه اطلاعات نادرست، از این حقوق استفاده می کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران