پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511055 تاریخ : 1399/01/28-15:25:15
,2,
پرداخت تسهیلات به سیل زدگان ادامه دارد

رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن:

پرداخت تسهیلات به سیل زدگان ادامه دارد

رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن کارنامه پنج استان پیشرو در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان طی یکسال 98را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن با تاکید بر آنکه روند پرداخت تسهیلات به سیل زدگان فروردین ماه سال گذشته در 22 استان کشور تا اردیبهشت ماه امسال همچنان ادامه دارد، گفت: طی یکسال گذشته که پروسه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان فروردین ماه سال 98، آغاز شد تا 28 اسفندماه سال گذشته از مجموع 950 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به شعب استان های خسارت دیده، معادل 85 درصد از اعتبارات در قالب تسهیلات به آسیب دیدگان در این رخداد طبیعی پرداخت شد. در این میان از مجموع 22 استان خسارت دیده که پروسه پرداخت تسهیلات در آنها آغاز شده برخی از استان ها توانستند معادل 100 درصد از اعتبار ابلاغی را در قالب تسهیلات به سیل زدگان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات پیش بینی شده از سوی بانک مسکن در سه گروه شامل تسهیلات بازسازی، تعمیر و تأمین امور معیشتی به سیل زدگان پرداخت می شود، اظهار کرد: از میان استان های آسیب دیده پنج استان لرستان، خوزستان، گلستان، همدان و ایلام به ترتیب بیشترین تسهیلات پرداختی به لحاظ تعداد پرونده ها در مجموع سه نوع تسهیلات پرداختی را داشته اند.

وی با اشاره به کارنامه تسهیلات دهی مدیریت شعب بانک مسکن در این استان ها در این بخش، عنوان کرد: استان لرستان با 9 هزار و 312 فقره تسهیلات پرداختی در هر سه گروه دارای رتبه نخست در این کارنامه است. از مجموع تسهیلات پرداخت شده طی یکسال 98 به سیل زدگان این استان، 3 هزار و 680 فقره برای تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری، 3 هزار و 270 فقره بابت تامین امور معیشتی و لوازم زندگی و نهایتا 2 هزار و 362 فقره تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی این استان پرداخت شده است.

وی به استان خوزستان به عنوان استان دارای رتبه دوم به لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی اشاره کرد و افزود: در این استان مجموعا 5 هزار و 670 فقره تسهیلات به سیل زدگان پرداخت شده و بیشترین تسهیلات پرداختی در این استان به تعداد 3 هزار و 528 فقره برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی اعطا شده است.

به گفته وی پس از این دو استان، استان گلستان با 5 هزار و 344 فقره تسهیلات پرداخت شده به سیل زدگان رتبه سوم در سال گذشته را در این حوزه کسب کرده است.

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن همچنین به میزان تسهیلات پرداختی در دو استان همدان و ایلام اشاره کرد و گفت: تا 28 اسفندماه سال‌گذشته ، در استان همدان مجموعا 3 هزار و 700 فقره و در استان ایلام مجموعا 2 هزار و 199 فقره تسهیلات به آسیب دیدگان در این واقعه پرداخت شده است.وی در پایان تاکید کرد: مطابق با گزارش عملکرد به دست آمده از مدیریت شعب بانک مسکن در استان های سیل زده، از مجموع اعتبار ابلاغی تا تاریخ 28 اسفندماه سال گذشته، مجموعا 144 میلیارد و 581 میلیون و 100 هزار تومان اعتبار باقی مانده که با توجه به پرونده های معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی، برای پاسخ دهی به مراجعه کنندگان صرف خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران