پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509319 تاریخ : 1398/12/20-14:08:00
,13,
پرداخت تسهیلات 8300 میلیارد ریالی برای توسعه شهرک‌های کشاورزی

از ابتدای سال انجام شد؛

پرداخت تسهیلات 8300 میلیارد ریالی برای توسعه شهرک‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از پرداخت تسهیلات 8 هزار و 300 میلیارد ریالی برای توسعه شهرک‌های کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون، خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اشرف منصوری از پرداخت تسهیلات 8 هزار و 300 میلیارد ریالی برای توسعه شهرک‌های کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون، خبر داد و گفت: این تسهیلات برای ساخت شهرک‌های کشاورزی اعم گلخانه‌ای، شیلات و آبزیان و دام و طیور پرداخت شده و سهم مؤثری در کاهش اثرات تحریم‌ها داشته است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات 150 پرونده در بانک‌های عامل با اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال نیز در دست اقدام است.

منصوری گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی، رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار، بهره‌وری از منابع آب و خاک، توسعه صادرات و ارزآوری با بهره گیری از منابع و امکانات کشور و جذب سرمایه‌های بخش کشاورزی تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین واگذاری شهرک‌های گلخانه‌ای مربوط به 2 سال اخیر بوده است، یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح توسعه شهرک‌های کشاورزی تاکنون، 7 هزار هکتار از شهرک‌های کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است.

منصوری تعداد مجوزهای صادرشده برای شهرکت های دولتی و خصوصی را 568 فقره اعلام کرد و ادامه داد: مستندسازی املاک نیز 181 مورد انجام شده است.

وی به ساخت 87 شهرک کشاورزی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این شهرک‌ها در سطحی بالغ بر 1500 هکتار در حال اجرا است که تاکنون 460 هکتار از این شهرک‌ها با تولیدی بالغ بر 80 هزار تن به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی تولیدات شهرک‌های کشاورزی در سال جاری 4 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی از موانع توسعه شهرک‌های کشاورزی را برخی مشکلات اجرایی از جمله تسهیلات بانکی، کمبود اعتبار جهت تکمیل زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: برای تحقق کامل اهداف تعیین شده و دستیابی به برنامه‌های مصوب، نیازمند حمایت و همراهی مسئولین، سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و دستگاه‌های ذیربط هستیم.

منصوری شهرک گلخانه‌ای مغان استان اردبیل با سطح 1600 هکتار را از شهرک‌های موفق در حال اجرا عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون 550 هکتار این شهرک واگذار شده و 160 هکتار آن نیز در حال احداث سازه است و پیش بینی می‌شود که با بهره‌برداری کامل از این شهرک، سالانه 450 هزار تن سبزی و صیفی تولید و 16 هزار نفر اشتغال‌زایی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در ادامه با اشاره به شهرک شیلاتی استان هرمزگان با سطح 19 هزار هکتار که 1400 هکتار آن در حال اجرای زیرساخت است، تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل از این شهرک، تولید 55 هزار تن محصولات شیلاتی با ظرفیت اشتغال‌زایی 12 هزار نفر برای این شهرک شیلاتی پیش‌بینی‌شده است.

به گفته منصوری در شهرک شیلاتی 2600 هکتاری رود شور استان بوشهر که در سطح 2300 هکتار زیرساخت آن انجام شده، تولید 16 هزار تن و اشتغال‌زایی 2500 نفر پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به شهرک گلخانه‌ای 190 هکتاری حصار گلی در استان تهران، گفت: ساخت سازه و بهره‌برداری 54 هکتار از این شهرک انجام و تولید 22 هزار تن سبزی و صیفی و 7 میلیون گل شاخه بریده در سال با ظرفیت اشتغال‌زایی 1900 نفر برای این شهرک پیش‌بینی‌شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران