پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519373 تاریخ : 1399/06/23-13:07:18
,11,
پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد

سهرابی گفت: پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی مسکن روستایی از هفته گذشته آغاز شده و بانک مسکن تاکنون 100 فقره تسهیلات را پرداخت کرده است.

به گزارش بانک و صنعت، حمید رضا سهرابی مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال 84 آغاز شده است و هر ساله به نسبت تورم در کشور سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش پیدا می کند، گفت: این افزایش سقف پرداخت تسهیلات با مصوبه هیات دولت انجام می شود.

او با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بعد از بررسی و تصویب در هیات دولت، توسط شورای پول و اعتبار بررسی تصویب می شود و بانک مرکزی آن را به تمامی بانک های عامل ابلاغ می کند، افزود: بعد از تصویب و ابلاغ پرداخت تسهیلات مسکن روستایی میزان اعطای تسهیلات بین شهرها و روستاهای مختلف تقسیم می شود.

سهرابی با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن روستایی از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافته و در تیر ماه امسال ، مصوبه دولت و شورای پول و اعتبار را دریافت کرده است، ادامه داد: خوشبختانه از هفته گذشته پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی در استان ها عملیاتی شده و بانک مسکن به عنوان اولین بانک پرداخت تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: تا به امروز 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده و بانک مسکن هم پرداخت 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات را ابلاغ کرده و تاکنون 100 نفر در استان ها تسهیلات را دریافت کرده اند.

سهرابی یادآور شد:از روز شنبه هفته گذشته همزمان با ابلاغ بانک مرکزی، بانک مسکن اقدام به توزیع تسهیلات کرده و 500 نفر هم در صف دریافت تسهیلات هستند.

سهرابی با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن روستایی، تسهیلاتی ارزان قیمت است، افزود : به عبارتی این وام جزو تسهیلات قرض الحسنه محسوب می شوند.

سهرابی بیان کرد: نرخ کارمزد تسهیلات 5 در صد است و متقاضیان تنها کارمزد تسهیلات را پرداخت می کنند.

او بیان کرد: سود بازپرداخت تسهیلات مشارکت مدنی 15 ساله است و به عبارتی اگر زمان ساخت مسکن روستایی یک سال طول بکشد مدت بازپرداخت 14 ساله می شود و اگر ساخت مسکن دو سال به طول بکشد و مدت بازپرداخت تسهیلات 13 سال می شود.

سهرابی با بیان اینکه اولویت دریافت تسهیلات مسکن روستایی متقاضیان واحد های فرسوده هستند، افزود: متقاضیان این واحدها در اولویت قرار دارند و همچنین واحدهایی که دارای کاربری مسکونی هستند می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن توضیح داد: واحدهای که ضوابط طرح هادی را رعایت کرده و دارای پروانه باشند در اولویت قرار دارند، همچنین زوج های جوان و خانواده های پر جمعیت که در این واحدها ساکن هستند هم جزو اولویت ها برای دریافت این تسهیلات به شمار می رود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 364
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران