پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451796 تاریخ : 1397/12/27-15:52:31
,15,
پرداخت الکترونیک سداد کارتخوان اندرویدی را به طور رایگان در اختیار کسب وکارها قرار می دهد

پرداخت الکترونیک سداد کارتخوان اندرویدی را به طور رایگان در اختیار کسب وکارها قرار می دهد

احتمالا برای شما هم این سؤال پیش آمده که کارتخوان موبایلی چه فرقی با کارتخوان اندرویدی دارد. اسم این دو نوع کارتخوان طوری است که آدم فکر می کند احتمالاً اینها دو اسم مختلف برای یک نوع کارتخوان هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سداد، احتمالا برای شما هم این سؤال پیش آمده که کارتخوان موبایلی چه فرقی با کارتخوان اندرویدی دارد. اسم این دو نوع کارتخوان طوری است که آدم فکر می‌کند احتمالاً اینها دو اسم مختلف برای یک نوع کارتخوان هستند. ولی واقعیت این است که اینها دو کارتخوان کاملا متفاوت هستند که البته برخی وجوه مشترک هم دارند. قبل از گفتن هر چیزی عکس‌های زیر و توضیحات آنها تفاوت این دو نوع کارتخوان را برای شما روشن می‌کند.

کارتخوان موبایلی چیست؟

به گزارش روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سداد، کارتخوان موبایلی یا mPOS دستگاهی است از موبایل کوچک‌تر که از طریق بلوتوث به موبایل یا تبلت وصل می‌شود و امکان پذیرش کارت‌های بانکی را فراهم می‌کند.

کارتخوان موبایلی، با ارسال رسید دیجیتالی در قالب پیامک برای مشتری و پذیرنده نیاز به چاپ رسید کاغذی را مرتفع می‌کند. این دستگاه بسیار مناسب کسب‌وکارهایی است که علاوه بر تغییر محل کارتخوان نیازمند اتصال به اپلیکیشن یا نرم افزار مختص کسب‌وکار خود هستند.

کارتخوان اندرویدی چیست؟

کارتخوان اندرویدی یک کارتخوان است که سیستم عامل آن اندروید است و صفحه نمایشگری تمام لمسی دارد. کارتخوان اندرویدی تمام قابلیت‌های دستگاه‌های اندرویدی نظیر موبایل یا تبلت را در دستگاه پوز جمع کرده است.

در واقع بهتر است آن را یک موبایل یا تبلت بدانیم که به لوازم یک کارتخوان پیشرفته مجهز شده است، ازجمله دوربین، چاپگر، اسکنر 2 بعدی، وای فای، GPRS، بلوتوث، RFID، بارکد خوان و کارت حافظه جانبی. نصب نرم افزارهای مالی و حسابداری بر بستر سیستم عامل اندروید از قابلیت‌های مهم این دستگاه است.

هردوی این کارتخوان ها در زمره کارتخوان های سیار هستند و برخی مزایای مشترک دارند، ازجمله:

قابلیت نصب بی نهایت نرم افزار اندروید تأییدشده روی کارتخوان

قابلیت حمل و جابجایی آسان و عدم وابستگی به خطوط تلفن ثابت

برخورداری از استانداردهای بالای امنیتی در انتقال اطلاعات

عدم نیاز به برق و قابلیت ذخیره انرژی به وسیله باطری‌های قابل شارژ

دریافت وجوه فروش کالا و خدمات در محل خریدار

عدم محدودیت زمانی و مکانی برای انجام تراکنش

گزارش‌گیری در لحظه از تراکنش‌ها بدون نیاز به وجود دستگاه

برخورداری از سرعت‌بالای تبادل تراکنش

در حال حاضر هیچ یک از این محصولات در ایران تولید نمی‌شود ولی دست کم از دو سال قبل پی اس پی‌های کشور اقدام به واردکردن این محصول کرده‌اند و هردوی این کارتخوان ها در بازار پرداخت الکترونیکی کشور وجود داشته‌اند.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد کارتخوان اندرویدی را به طور رایگان در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد

قطعاً برای انتخاب بین این دو نوع کارتخوان سیار باید به ویژگی‌ها فنی و امتیازات هر کارتخوان توجه کرد. ولی علاوه بر اینها باید نکته‌ای دیگر را هم در نظر داشت و آن هم شرایط درخواست و تهیه این دو نوع پوز است. اصولاً کارتخوان موبایلی را راحت‌تر می‌توانید تهیه کنید چون با پرداخت مبلغی در حدود 500 هزار تومان صاحب این دستگاه می‌شوید و تعهدی در قبال میزان کارکرد یا تعداد تراکنش‌هایتان نخواهید داشت.

اما داشتن یک کارتخوان اندرویدی (PDA-POS) قدری سخت‌تر است. اگر بخواهید این دستگاه را بخرید باید بدانید که قیمت آن بسته مدلی که انتخاب می‌کنید معمولا 4 میلیون تومان به بالاست. اما شرکت پرداخت الکترونیک سداد راهکاری برای ارائه رایگان آن به مشتریان ارائه کرده است. پرداخت الکترونیک سداد بابت تحویل این دستگاه وجهی از مشتری دریافت نمی‌کند، اما این دستگاه را فقط در اختیار کسب‌وکارهایی می‌گذارد که عملکرد تراکنشی آنها چه به لحاظ مبلغی و چه تعدادی در سطحی مشخصی باشد و در ازای واگذاری دستگاه به پذیرنده از او تعهد می‌گیرد و در صورت عدم تحقق تعهد کارتخوان را جمع‌آوری می‌کند.

این دو کارتخوان جدید جایگزین مناسبی برای کارتخوان‌های سیار معمولی هستند که فقط قابلیت انجام تراکنش را دارند و برای انجام فرایندهای مالی و حسابداری باید به لپ تاپ یا تبلت وصل شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران