پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463536 تاریخ : 1398/02/09-12:33:37
,10028,
پرداخت افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در انتظار دستور دولت

پرداخت افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در انتظار دستور دولت

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: اگر بتوانیم مصوبه هیئت وزیران را بگیریم، افزایش حقوق امسال از اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد حسن زدا در همایش تامین اجتماعی، کسب و کارهای نوین و رونق تولید، ضمن تبریک هفته کارگر افزود: هیئت مدیره، جامعه کارگری، کارفرمایی و بانک رفاه پای کار آمدند تا با هماهنگی و استفاده از خرد جمعی مشکلات زیادی را رفع کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه، رکوردهای بزرگی را خلق کرد و اگر نبود دچار مشکلات زیادی بودیم اظهار کرد: وصول 3 هزار میلیارد تومان مازاد در بخش بیمه‌ای کار سختی بود که امکان پذیر شد. همچنین هزار میلیارد هم در بخش درمان صرفه جویی اتفاق افتاد که باعث شد تا سازمان از بحران نجات پیدا کند.

زدا با بیان اینکه در بانک رفاه نیز فشار روی همکاران ما وجود داشت، تصریح کرد: برای اولین بار در سال 97، شستا 4,000 میلیارد تومان سود به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد. همچنین در اسفندماه نیز 12 هزار و 400 میلیارد تومان پرداختی داشتیم. مجموعه این آمار نشان می‌دهد کار جهادی در سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان مستمری سال 98 نیز از سوی کانون پیشنهاد داده شد، ادامه داد: همه متوجه شرایط اقتصادی هستیم و به کانون پیام دادیم تا با توجه به تابع بودن بودجه سازمان و شورای عالی کار، میزان مستمری را تعیین کند اگرچه این میزان افزایش نمی‌تواند سفره‌های مردم را رنگین‌تر کند اما تلاش کردیم تا جای ممکن قدرت خرید مردم را حفظ کنیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا اگر افراد پرداخت‌های منظمی دارند به همان میزان دریافت منظمی نیز داشته باشند، ادامه داد: به همین منظور گفتمان‌سازی را آغاز کردیم و با جلسات هم اندیشی و شنیدن انتقاد دوستان، نکات مهم و مثبتی را نیز به دست آوردیم تا بتوانیم این انتقادات را برطرف کنیم.

تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی نیازمند بازنگری است

زدا با بیان اینکه باید در سال 98 تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی بازنگری شود، ادامه داد: باید سازمان تأمین اجتماعی را پویا و چابک کنیم. در عین حال بودجه کشور و بودجه سازمان در سال جدید به بهترین شکل ممکن تنظیم شده است. امسال باید 50 هزار میلیارد تومان را براساس برنامه‌ای که داریم از دولت وصول کنیم، البته همان طور که می‌دانید دولت از نظر نقدینگی در سطحی نیست که این مبلغ را به شکل نقدی پرداخت کند. به همین دلیل پروژه‌هایی را تعریف کردیم تا این مبلغ به شکل غیرنقدی وصول شود.

زدا با اشاره به اینکه نظام تأمین اجتماعی بیسمارکی معتقد است که مسئله تولید را باید به کارفرمایان بسپارند و بخش تأمین اجتماعی را بر عهده سازمان متولی آن قرار دهند، توضیح داد: در ایران نیز این سیستم به همین شکل است و در حال حاضر 42 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

به گفته وی یک میلیون و 200 هزار کارفرما و 14 میلیون بیمه شده نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند و بودجه تأمین اجتماعی برای امسال 122 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اقدامات تامین اجتماعی در سیل

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اقدامات این سازمان همزمان با وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور ادامه داد: از همان دقایق اول نسبت به پذیرش همه افراد سیل زده که حتی تحت پوشش این سازمان نبودند در مراکز درمانی اقدام کردیم. همچنین در منطقه پلدختر نیز همزمان با خراب شدن مرکز درمانی تأمین اجتماعی، تمام مسئولان در رده‌های شغلی مختلف از خرم‌آباد برای لایروبی این مرکز به پلدختر شتافتند به طوری که از بعدازظهر روز بعد در این مرکز پذیرش بیمار صورت گرفت. کمک‌های مردمی پرسنل نیز با وجود شرایط اقتصادی فوق‌العاده بود.

زدا با بیان اینکه این پرسنل تصمیم گرفتند تا در کنار تولید باشند، افزود: ما باید به سمت کسب و کارهای نوین قدم برداریم و قول داده‌ایم تا در سال 98 سرویس‌های غیرحضوری را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر گسترش خدمات غیرحضوری طی امسال گفت: باید این تفکر که مردم بیایند و سرویس بگیرند را عوض کنیم و این ذهنیت را ایجاد کنیم که ما باید سرویس‌مان را به آن‌ها تقدیم کنیم.

داروهای بدن‌سازی، بیشترین هزینه بخش دارویی/مردم از دفترچه‌های کاغذی راحت می‌شوند

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از برنامه امسال تأمین اجتماعی برای ارائه 200 مورد از خدمات این سازمان به شکل غیرحضوری تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر دفترچه‌های بیمه را حذف کردیم و دفترچه از حالت یک چک سفید امضا خارج شده است؛ به طوری که اگر فردی طی یک روز از خدماتی مثل ام‌آرآی استفاده کند و کمتر از سقف تعیین شده برای انجام مجدد این کار اقدام کند، این مسئله امکان پذیر نیست.

زدا با بیان اینکه بیشترین هزینه در بخش دارویی نیز مربوط به داروهای هرمونی بدن‌سازی است، اظهار کرد: با استفاده از این روش و حذف دفترچه‌ها، تداخل دارویی و تعدد کم و زیاد داروها را کنترل می‌کنیم و مردم در عین حال از داشتن دفترچه کاغذی راحت می‌شوند.

پرداخت حقوق‌ها متمرکز می‌شود/تهیه بسته رونق تولید

وی با بیان اینکه ماده 39 تأمین اجتماعی به دلیل حجم دیتا تاکنون اجرا نشده است، گفت: طی یک ماه آینده سیستم مالی باجه دریافت و درآمد بالا می‌آید. همچنین مستمری افراد تحت پوشش به شکل متمرکز پرداخت می‌شود. احکام مستمری‌بگیران نیز به شکل متمرکز صادر خواهد شد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از تهیه بسته رونق تولید از سوی این سازمان خبر داد و گفت: این بسته برای کارفرمایان است تا چراغ تولید را روشن کنند و انواع همکاری‌ها و خدمات به آن‌ها در آن گنجانده شده است. این اقدامات آثار ثانویه دارد.

زدا با تأکید بر اینکه نمی‌توانم بپذیرم 20 هزار میلیارد از منابع این سازمان در اختیار بخش خصوصی و میزان بیشتری در اختیار بخش دولتی باشد، ادامه داد: تمام این اقدامات توأم با افزایش رضایتمندی نیز خواهد بود. شعبات ما از این پس ملی هستند و دیگر انتقال پرونده و سوابق با تمام شدن اسکن پرونده‌ها تمام خواهد شد. البته توقع جامعه هم همین است تا از فضای مجازی به شکل کامل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار نیز ملاقات مدیرعامل به شکل مجازی با 350 نفر از مردم را برگزار کردیم و آن‌ها سوالات‌شان را به شکل زنده مطرح کردند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به انتقاد رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی و کارفرمای ایران در مورد وضع تغذیه نامناسب برخی از مردم در برخی از نقاط کشور نیز گفت: این موضوع عمومیت ندارد و تأمین اجتماعی تلاش می‌کند تا بهترین سطح امکانات را در اختیار بیمه‌شدگان قرار دهد با این حال ما بنا نداریم تا وارد محدوده امداد و حمایت شویم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 191
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران