پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314353 تاریخ : 1396/11/02-12:21:14
,2,
پرداخت 9207 میلیارد ریال تسهیلات صادرات

توسط بانک توسعه صادرات انجام شد؛

پرداخت 9207 میلیارد ریال تسهیلات صادرات

بانک توسعه صادرات از هشتم آبانماه 95 تاکنون طبق قراردادهای فعال، مبلغ 9207 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ترجیحی پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، علیرضا مرادی رئیس گروه کارشناسی خطوط اعتباری بانک توسعه صادرات درباره جزییات تخصیص منابع سپرده‌گذاری ریالی صندوق توسعه ملی نزد بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان بخش صنعت و معدن گفت: درحال حاضر بانک توسعه صادرات از تاریخ 8 آبان 95 تا امروز طبق قراردادهای فعال، مبلغ 9207میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ترجیحی پرداخت کرده است.

رئیس گروه کارشناسی خطوط اعتباری بانک توسعه صادرات در ادامه افزود: در حال حاضر منابع ریالی صندوق توسعه ملی نزد بانک توسعه صادرات در قراردادهای فعال به میزان 14700 میلیارد ریال است که عمده این منابع به جز 500 میلیارد ریال آن (منابع غیرصادراتی با نرخ سود 16 درصدی) و مابقی با نرخ سود 11 و 12 درصد در حوزه صادرات مصرف می‌شود.

وی به شرح جزییات شرایط تخصیص و نرخ سود این منابع پرداخت و گفت: از منابع فوق‌الذکر دو قرارداد 600 میلیارد ریالی مجموعاً معادل 1200 میلیارد ریال جهت تخصیص سرمایه درگردش بخش صنعت و معدن در مناطق غیربرخوردار و دانش بنیان تمامی مناطق با نرخ سود 12 درصد در نظر گرفته شده که تماماً به متقاضیان پرداخت شده است. سایر منابع نیز با نرخ سود 11 درصد به فعالان مختلف حوزه صادرات تخصیص داده می‌شود.

این کارشناس بانکی در ادامه اظهار داشت: مطابق با بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی از ابتدای نیمه دوم سال 1396 تمامی منابع صندوق توسعه ملی ویژه صادرات به صورت تلفیقی با منابع بانک به صادرکنندگان پرداخت می‌شود که با درنظر گرفتن میانگین سود تسهیلات از محل هرکدام از منابع، صادرکنندگان با نرخ سودهای 13.5 الی 14.5 درصد تامین مالی خواهند شد.

وی گفت: در راستای اجرای بسته حمایتی مذکور، از مهرماه سال جاری دو قرارداد سپرده‌گذاری به مبالغ 4000 و 2000 میلیارد ریال با نرخ سود 11 درصد از سوی صندوق توسعه ملی در اختیار بانک قرارداده شد که معادل همین مبالغ نیز از منابع حداکثر 18 درصدی بانک به این امر اختصاص یافت. از مجموع پرداختی‌های مذکور تاکنون 3620 میلیارد ریال به صورت تلفیقی (1810میلیارد ریال سهم صندوق و معادل آن سهم بانک) به صادرکنندگان پرداخت شده است و 4500 میلیارد ریال نیز در شرف پرداخت است.

مرادی در مورد تخفیف‌های در نظر گرفته شده از سوی بانک به مشتریان خاص اظهار داشت: تخفیف‌ها در بخش تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع بانک اعمال و شامل مواردی همچون صادرکننده نمونه، میانگین وزنی بالا، وثیقه معتبر و ... می‌شود و مشتری برای برخورداری از تخفیف کامل باید نسبت به ارائه ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات اقدام کند تا از تخفیف 2 درصدی برخوردار شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران