پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444952 تاریخ : 1397/10/15-13:46:42
,10028,
پرداخت 1820 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی/ تثبیت 303 هزار شغل در سال 97

یاوری تشریح کرد:

پرداخت 1820 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی/ تثبیت 303 هزار شغل در سال 97

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت 1820 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی برای تثبیت اشتغال در 9 ماهه اول امسال، از تثبیت 303 هزار شغل طی این مدت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  «کریم یاوری» در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در مشهد گفت: در سال 96 بنگاه‌های اقتصادی از محل رونق تولید ، برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خط تولید و ادامه فعالیت بیش از 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند. در سال جاری نیز، 1820 میلیارد تومان تا به حال پرداخت شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت، با تأیید و تصویب طرح اصلاح ساختار توسط شورای عالی کار حمایت موثر به عمل خواهد آمد.
وی تاکید کرد: در جهت صیانت از نیروی کار، پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها، در 9 ماهه سال جاری با حمایت‌های موثر از 1300 بنگاه مشکل دار، شرایط تثبیت 303 هزار شغل فراهم شد و همچنین مسائل مربوط به 1400 بنگاه مشکل دار را با جدیت رصد، پیگیری و دنبال می‌کنیم.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره الزام بازدید هر روزه استانداران به عنوان رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، به همراه تمام اعضای کارگروه از یک بنگاه مشکل‌دار و یا بحرانی گفت: مقامات مسئول باید با حضور در محل بنگاه مربوطه با همفکری مدیران، کارفرمایان و سهامداران مشکلات آنها را بررسی و حل و فصل کنند.
یاوری  یاد آورشد : شناسایی، رصد، بررسی و رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، در ابتدا بر عهده سهامداران، مالکان، کارفرمایان و مدیران بنگاه های اقتصادی است و چنانچه موفق به حل مشکل نشوند، از طریق وزارتخانه صادرکننده مجوز تأسیس و بهره برداری و پس از آن، از طریق کارگروه‌های استانی و ملی تسهیل و رفع موانع تولید، باید موضوع مورد پیگیری واقع شده و اقدام لازم انجام شود . 
وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در جهت صیانت از نیروی کار، تثبیت اشتغال، پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاهها را رصد و پیگیری کرده، تاکید کرد: این موضوع، از اولویت‌های کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌های کشور و کارگروه ملی به شمار می‌رود.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه حفظ حیات بنگاه‌های اقتصادی و پایداری تولید و تثبیت اشتغال، برای صیانت از نیروی کار، کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ضروری است، ادامه داد: در این زمینه کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که نسبت به تغییر، بازسازی خط تولید و جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت اقدام کنند، کارگران آنها در طول مدت زمان تغییر شرایط اقتصادی، با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.
یاوری با تشریح جنس مشکلات بنگاه های اقتصادی گفت : مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، فقط نقدینگی نیست،  بخشی از این مسائل، مربوط به «مشکلات درون کارگاهی» مانند بالابودن هزینه‌های تولید، انباشت محصولات تولیدی، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران و بعضاً سوء مدیریت است و بخش دیگر آن، «مشکلات برون کارگاهی» است که رکود صنعت، تحریم ها، واردات بی رویه، قاچاق کالا و مطالبات از نهادها و سازمان های مختلف را شامل می‌شود.
 
کارگران برای حل مشکلات و پایداری تولید همراهی کنند
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  تاکید کرد: در شرایطی که بنگاه های اقتصادی با مشکل مواجه می شوند، نیروی کار و کارگران باید نهایت همراهی و همکاری را در جهت حل مشکل، پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه با کارفرمایان داشته باشند.
یاوری با تأکید بر اینکه مدیران و کارفرمایان بنگاه ها متقاضی اصلاح ساختار اقتصادی باید طرح خود را به تصویب وزارتخانه ذیربط برسانند، اظهار داشت: تمام کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تأمین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل و اراده از کار بیکار می‌شوند، بیمه بیکاری پرداخت می کند. بر این اساس، بیمه شدگان مشمول قانون کار که به دلیل بروز حوادث، قوه قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و غیره بیکار می شوند نیز مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.
 
16 هزار نفر از دریافت‌کندگان بیمه بیکاری به اشتغال بازگشتند
وی گفت: پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست اندرکاران اجرای قانون بیمه بیکاری قرار دارد و در سال گذشته حدود 16 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری، بازگشت به اشتغال داشته اند.
یاوری اظهار داشت: سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور مکلف است آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مرکز آموزش فنی و حرفه ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانه، فراهم کند. همچنین هزینه های آموزش های فنی حرفه ای مقرری بگیران فنی حرفه ای از حساب بیمه بیکاری تأمین و پرداخت می شود.
به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  در سال گذشته حدود 30 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی، بازآموزی و تجدید مهارت معرفی شدند و  در 9 ماهه سال جاری، حدود 22 هزار و 500 نفر به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شدند.
یاوری با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 254 نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند، افزود: کارگران مجرد، مشمول بیمه کاری حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه و کارگران متأهل و متکفل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه به نسبت سابقه کاری می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.
وی با یادآوری اینکه ایام مقرری بیمه بیکاری جزء سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای بازنشستگی کارگران محاسبه می شود، گفت: برای تعادل بخشی به منابع و مصارف بیمه بیکاری و افزایش پوشش مقرری بگیران بیمه بیکاری، کارگاه های مشترک بین ادارات کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی و شرکای اجتماعی، شکل گرفته و به جدیت این موضوع را پیگیری می کنند.
یاوری ادامه داد: مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول بیکاری قابل پرداخت است، کارگران مکلفند ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی خود را برای اشتغال تخصصی و یا مشابه آن اعلام کنند.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  افزود : کارآفرینان و کارفرمایان در تمامی واحدهای تولیدی، صنفی، خدماتی و کشاورزی، برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه کردن کارگران اقدام کنند. همچنین در شرایط فعلی همه دستگاههای اجرایی و خدمات رسان و به ویژه نظام مالی، بانکی و بیمه کشور باید نهایت همراهی و همکاری را با بنگاه های اقتصادی در جهت حفظ اشتغال کارگران و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای آنان به عمل آورند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 365
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران