پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226314 تاریخ : 1395/07/13-17:45:48
,10028,10034,
پدران50 هزار «دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد» در زندان به سر می‌برند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

پدران50 هزار «دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد» در زندان به سر می‌برند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 330 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که پدران 50 هزار نفر از آنها در زندان به سر می‌برند و پدران 20 هزار نفر از این افراد نیز دچار بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در آیین افتتاحیه طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان(نماد) که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با برشمردن اهمیت نوجوانان در نهضت کربلا با اشاره به اهمیت برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: اشکال این است که برنامه‌ها را خوب تعریف می‌کنیم اما در این خصوص کار تیمی لازم است و همه باید پای این موضوع به خوبی ایستاده و آن را اجرا کنیم. 

وی ادامه داد: کمیته امداد 330 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود دارد که این افراد با آسیب وارد این مجموعه شدند که یا یتیم هستند، پدران 50 هزار نفر از آنها در زندان به سر می‌برند و پدران 20 هزار نفر از این افراد نیز دچار بیماری‌های صعب‌العلاج هستند. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت رسیدگی به چنین دانش‌آموزانی یادآور شد: آموزش و پرورش باید نگاه ویژه‌ای در خصوص توجه به طبقات نیازمند داشته باشد چرا که معلمان بعضاً درخواستی از دانش‌آموزان می‌کنند که آنها توانایی تأمین آن را ندارند و باید تا حد امکان تبعیض‌ها را در این خصوص از بین ببریم ضمن اینکه بخشی از این موضوع مربوط به مسأله مالی است که باید حل شود و بخش دیگر مشورت‌ها و نگاه تخصصی در این خصوص است. 

فتاح افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره)، تجربه زیادی دارد و اساساً مددکارمحور هستیم اما این ایده را که مددکار خانواده هستیم را پذیرفته‌ایم.

وی بیان داشت: در خصوص انجام کارهای مددکاری 800 نفر از نیروهای ما دانش‌آموخته رشته علوم اجتماعی و روانشناسی هستند که می‌توانند در این خصوص کمک‌های لازم را انجام دهند ضمن اینکه می‌توانیم از ظرفیت مدارس بیشتر استفاده کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه فقر مانع استعداد نمی‌شود، گفت: ما دانش‌آموزانی داریم که رتبه 93 ریاضی و یا رتبه 593 رشته تجربی را در کنکور سراسری کسب کردند ضمن اینکه 3500نخبه در کمیته امداد وجود دارد که باید از چنین دانش‌آموزانی حمایت شود.

فتاح با تأکید بر اینکه باید به این نکته توجه کنیم که دانش‌آموزان یاد شده فقر را به ارث نبرند، تصریح کرد: این چنین دانش‌آموزانی می‌توانند نجات‌بخش خانواده‌های خود باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران