پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448619 تاریخ : 1397/11/22-20:53:14
,5,
پایش جریان علم و فناوری کشور در دستورکار قرار دارد

پایش جریان علم و فناوری کشور در دستورکار قرار دارد

رئیس مرکز رصد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهداف تشکیل کارگروه رصد علم، فناوری و نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: پایش جریان علم‎وفناوری کشور در دستورکار قرار دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، رضا داوودی در سی‌وچهارمین نشست کارگروه رصد علم، فناوری و نوآوری کشور اظهار کرد: در حوزه علم‎وفناوری، نهاد‌ها، سازمان‌ها و مراکز متعددی فعالیت می‌کنند، اما توصیف و ترسیم دقیقی از وضعیت جریان علم‎وفناوری در کشور در دسترس وجود ندارد از این رو برای بررسی وضعیت موجود تشکیل کارگروه رصد علم، فناوری و نوآوری کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این کارگروه بیش از 30 عضو دارد که از دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف عضو شده‌اند و به دلیل تعدد دستگاه‌های موجود در این حوزه تنها مهم‌ترین آنها در این کارگروه حضور دارند و در برخی حوزه‌ها نیز نماینده آنها حضور دارد. به‌طور نمونه از مجموعه پارک‌های علم‎وفناوری، نماینده پارک فناوری پردیس یا از میان پژوهشگاه‌های معتبر کشور تنها نمایندگان پژوهشگاه‌های صنعت نفت، نیرو، مواد و انرژی در این نشست شرکت می‌کنند.

وی هدف دوم این کارگروه را تحلیل روند و وضع موجود دانست و افزود: تحلیل وضع کنونی با آنچه که در کشور، منطقه و دنیا انجام می‎شود از دیگر مسائلی است که سبب تشکیل این کارگروه شد، زیرا کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها با ایران رقابت تنگاتنگی دارند از این رو همواره باید جریان‌ها را شناسایی کرده و با توجه به تغییرات موجود در دنیا بازنگری و آینده‌نگری را در راس امور قرار دهیم.

داوودی افزود: سومین هدف این کارگروه موضوع تجویز است و این امر بدان معناست که باید خروجی و گزارش‌ها به اشکال مختلف بهره‌برداری شود و در غیر این صورت روند فعالیت‌ها به درستی انجام نمی‎پذیرد. بنابراین سعی شده است از خروجی‌ها و از آنچه از تحلیل‌ها به صورت همفکری با اعضا کارگروه در جلسات مختلف به‌دست آمده است راهکار‌ها و پیشنهادهایی را برای بهبود وضع موجود به مجموعه‌های بالادستی و افراد تاثیر‌گذار ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در نشست‌های کارگروه به دنبال گزارش عملکرد سازمان‌ها نیستیم، اظهار کرد: آنچه در این زمینه حائز اهمیت است اینکه این خروجی‌ها تا چه میزان به رفع نیاز‌ها و چالش‌های موجود در کشور کمک کرده است و سبب اثربخشی در صنعت بوده است.

داوودی ادامه داد: میزان اثربخشی دستاورد‌ها حاکی از آن است که برنامه‌ها و اقدام‎هایی که در هر سازمانی انجام شده است تا چه میزان منطقی و بر مبنای اولویت و نقشه راهبردی تدوین شده است.

رئیس مرکز رصد علم‎وفناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اندکی بازنگری در روند فعالیت‌های کارگروه در سال آینده در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: قرار است در سال آینده نحوه فعالیت این کارگروه را به گونه‎ای پیش ببریم که بیش از پیش اثربخشی را به همراه داشته باشد و معتقدیم اگر ارتباط میان نهاد‌های بالادستی سیاست‌گذار همانند دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مجوعه‌های دیگر برقرار شود می‌تواند سبب ضمانت اجرایی فعالیت‌ها و بهبود آنها شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 319
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران