پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314357 تاریخ : 1396/11/02-14:53:38
,17,
پایانه کانتینری تهران بهمن ماه به بهره برداری می رسد

رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی خبر داد:

پایانه کانتینری تهران بهمن ماه به بهره برداری می رسد

رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: پایانه کانتینری لجستیکی غرب تهران با ظرفیت 30 هزار کانتینر تا پایان بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امید ملک امروز( دوشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: با سرمایه بخش خصوصی، پایانه کانتینری با ظرفیت سالیانه 30 هزار کانتینر در زمینی به مساحت پنج هکتار در محوطه گمرک غرب تهران احداث شده و آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این پایانه کانتینری هزینه حمل کالا از بنادر به داخل کشور توسط شبکه ریلی را به طور متوسط بین 20 تا 30 درصد کاهش می دهد، گفت: با انتقال کانتینر از بنادر جنوبی کشور به این پایانه، صاحبان کالا به موقع کالاهای خود را از کمرگ ترخیص و کالا با قیمت مناسبی به دست مصرف کنندگان می رسد.
ملک تاکید کرد: ساماندهی نظام لجستیک و صنعت حمل و نقل کالا می تواند تا 2 درصد تجارت را رونق دهد و یک درصد در بهبود تولید ناخالص ملی نقش داشته باشد.
عضو کمیته حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران گفت: زمانی هزینه حمل ونقل هر کانتینر 40 فوتی از بنادر بیش از 2 هزار دلار بود، اما اکنون هزینه حمل و نقل هر دستگاه از این کانتینرها به حدود 700 دلار کاهش یافته است.
به گفته وی، با آغاز فعالیت این پایانه کانتینری، هزینه های حمل ونقل کانتینری در کشور کاهش می یابد که در کاهش میزان مصرف سوخت و سوانح جاده ای نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
ملک یادآور شد: تا سال 1400 باید 30 درصد کالای کشور با شبکه ریلی حمل شود و ایجاد این پایانه با نصب تجهیزات مورد نیاز در کمرگ غرب تهران می تواند در انتقال سهم بار از جاده به روی ریل در داخل کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان اینکه آمارها نشان می دهد سالیانه بیش از 500 هزار کانتینر خالی در کشور جابه جا می شود و این می تواند در قاچاق کالا نیز موثر باشد، گفت: حمل این کانتینرها توسط شبکه ریلی در کاهش جا به جایی کالاهای قاچاق در سطح کشور بسیار موثر خواهد بود.
ملک با اشاره به مزیت های راه اندازی این پایانه در کمرگ غرب تهران گفت: مذاکرات ما با شرکت انبارهای عمومی و خدمات کمرگی از سال 92 آغاز شد و در سال گذشته قرارداد آن بین شرکت بر و بحر و انبارهای عمومی به امضا رسید و با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی اکنون این پایانه با تجهیزات مورد نیاز با سرمایه گذاری به روش ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) به مدت 7 سال آماده بهره برداری است و پیش بینی می شود که بازگشت سرمایه آن در این مدت بین 25 تا 30 درصد باشد.
عضو کمیته حمل ونقل و لجستیک اتاق ایران بیان کرد: در نظام لجستیک هرچه حمل بار از جاده به ریل منتقل شود، ایمنی حمل و نقل افزایش و مصرف سوخت، سوانح رانندگی و هزینه ها کاهش پیدا می کند و کالا با هزینه کمتری به دست مصرف کنندگان می رسد.
رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته اظهار داشت: این نوآوری در صنعت حمل ونقل کالا سرعت عمل خدمت رسانی به تجار و بازرگانان را در کشور بیشتر می کند و هرگونه هزینه انبارداری را در بنادر کشور کاهش می دهد زیرا به محض تخلیه کشتی در بندر کانتینر به طور مستقیم به این پایانه منتقل و با انجام عملیات کمرگی، کالا به موقع از گمرک غرب تهران ترخیص می شود.
ملک به اشاره به مزیت های توسعه صنعت لجستیک در کشور بیان کرد: بر اساس گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) نظام لجستیک مناسب در ایران می تواند به کاهش 10 تا 30 درصدی واردات کمک کرده و زمینه افزایش صادرات کالا نیز به بازارهای هدف فراهم کند.
عضو کمیته حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران در پایان با اشاره به دستاوردهای برجام و لغو تحریم های ظالمانه علیه کشورمان تصریح کرد: پس از اجرایی شدن برجام بیش از 150 هیات تجاری به ایران سفر کردند و نخستین سوال این هیات ها از تجار و بازرگانان ایرانی مربوط به نظام لجستیک در ایران بود.
ملک یادآور شد: نظام لجستیک مناسب حمل و نقل کالا در کشور سبب می شود کالا با یک قیمت مناسب در تمام شهرها به دست مصرف کننده برسد، همانطور که با نظام لجستیک در روسیه، کشورهای آسیای میانه و یا کشورهای اروپایی کالا با یک قیمت مشخص به دست مصرف کنندگان می رسد.
 لجستیک شامل یکپارچه‌سازی اطلاعات، حمل و نقل، موجودی کالا، انبارداری، جابه‌جایی کالا و بسته بندی و در مواردی نیز شامل امنیت نیز می‌شود. 
لجستیک قسمتی از زنجیره تامین است که ارزش زمان و مکان به آن اضافه می شود و مفهوم «مدیریت زنجیره تامین» از یکپارچه سازی خدمات لجستیکی در طول زنجیره تامین کالا با مدیریت واحدی انجام می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران