پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516650 تاریخ : 1399/05/04-16:16:46
,13,
پایان فاز اول مبارزه با آفت ملخ صحرایی/ ورود موج بعدی ملخ ها از مهرماه

پایان فاز اول مبارزه با آفت ملخ صحرایی/ ورود موج بعدی ملخ ها از مهرماه

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه فاز اول مبارزه با آفت ملخ صحرایی تقریبا به پایان رسیده و از 10 روز پیش تنها در استانهای درگیر لکه گیری انجام شده است،گفت: فاز دوم مبارزه با آفت ملخ صحرایی از مهر تا آذر خواهد بود.

به گزارش بانک و صنعت، سید محمدرضا میر با بیان اینکه تا امروز در سطحی بالغ بر 402 هزار هکتار علیه آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است، گفت:تقریبا فاز اول مبارزه با این آفت به پایان رسیده است و از 10 روز پیش تاکنون مبارزات در حد لکه گیری بوده است.

وی ادامه داد: دسته جات ملخ صحرایی برای گذران تابستان به دلیل تمایل به آب و هوای معتدل و مرطوب به هند و پاکستان عزیمت کرده و برای زمستان گذرانی از مهرماه با عبور از ایران به سمت خاستگاه اصلیشان یعنی حاشیه دریای سرخ و شاخ آفریقا می روند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: فاز دوم مبارزه با آفت ملخ صحرایی از مهر تا آذر خواهد بود و پیش بینی می شود در فاز دوم مبارزات با احتساب فاز اول، در سطحی بالغ بر یک میلیون هکتار مبارزه صورت گیرد.

به گفته وی این ملخ ها طول عمر سه ماهه دارند و در این مدت می توانند 2 تا 3 بار تخم گذاری کنند.

میر با اشاره به اینکه آفت ملخ صحرایی تقریبا از اواخر بهمن ماه دوباره به کشور باز میگردد، گفت: سالهای قبل دسته جات کمتری از این ملخ وارد کشور و منطقه جازموریان می شد و با آنها نیز مبارزه صورت می گرفت. ولی متاسفانه طی این دو سال این آفت طغیان و 8 استان کشور را درگیر کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 350
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران