به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید مسعود میر رضایی با اشاره به اینکه پرسشگری یکی از حقوق مسلم مردم به شمار می رود و در نتیجه «پاسخگویی » نیز از عمده ترین وظایف مسئولین است خاطرنشان کرد: گزارش به موقع نسبت به عملکرد اجرایی و ارائه توضیح، تبیین مشکلات و پذیرش کاستیها، می تواند به مردم کمک کند.
وی افزود: ارتباط مستقیم با مردم و ارائه گزارش و پاسخگویی به مردم از این روی دارای اهمیت است که اولا پرسشگری «حق » مردم است و این حق همگانی، تکلیف پاسخگویی مسئولین به مردم و ارتباط مستقیم با آنان را به دنبال دارد . ثانیا این امر موجب می شود که مسئولین از اتهامهای ناروا و شایعاتی که بر ضد آنان مطرح شده است تبریه شوند و در نتیجه نقاط قوت آنان بیشتر نمود پیدا کند . ثالثا از این طریق، می توانند به کاستیهای خود و همکارانشان در اداره امور پی برده و در صدد جبران آنها برآیند و از طریق ارتباط مستقیم با مردم، نسبت به صحت گزارش کار زیردستان خود، اطمینان حاصل کنند.