پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463628 تاریخ : 1398/02/10-11:50:39
,23,17,
ویژگی های صندوق مکانیزه فروش و مزایای به‌کارگیری آن

یادداشت

ویژگی های صندوق مکانیزه فروش و مزایای به‌کارگیری آن

برقراری عدالت اجتماعی یکی از اهداف دولت ها است و با بکارگیری فناوری‌های جدید می توان این موضوع را محقق ساخت.

بانک و صنعت، یکی از طرق اجرای عدالت اجتماعی، راه‌اندازی دولت الکترونیک است. با راه‌اندازی دولت الکترونیک دولت ها می‌توانند در جهت اجرای عدالت گام بردارند. به عبارتی دولت الکترونیک با استفاده از فناوری اطلاعات و داده‌های منابع مختلف، خدمات باکیفیت‌تر به مردم ارائه می‌دهد و آنان را از اتلاف وقت و هزینه در مراجعات حضوری به ادارات بازمی‌دارد. فرایند مکانیزه پرداخت مالیات و عوارض، یکی از مصادیق آشکار تعاملات با دولت الکترونیک است که در چارچوب تسهیل ارائه خدماتی همچون تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی، ارائه صورت معاملات فصلی و ارائه صورتحساب‌های خریدوفروش از طریق به‌کارگیری سامانه‌های صندوق مکانیزه فروش امکان‌پذیر است. 

سامانه صندوق فروش از جمله فناوری‌هایی است که نصب آن به منظور صدور و ارائه فاکتور توسط فروشندگان انجام می‌پذیرد. این سامانه دارای امکانات و مزایایی است که روند داد وستد و خدمات‌رسانی را برای صاحبان کالا و خدمات به شکلی مطلوب و مفید، تسهیل می‌نماید. صندوق مکانیزه فروش ( POS )، اصناف را قادر می‌سازد تا عملیات فروش کالا و ارائه خدمات را به شکلی مطلوب مدیریت نمایند. نصب این سامانه به فروشندگان امکان می‌دهد تا با انجام یک سری عملیات، قسمت‌هایی نظیر ایجاد و به روز رسانی فهرست اموال و موجودی کالاها، فرایند خرید کالاها، گزارش‌گیری و ارتباط با مشتریان را به نحو مطلوب مدیریت نماید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد کاربردی این سامانه اشاره می‌کنیم: 
این صندوق به فروشنده این امکان را می‌دهد تا فهرست اقلام و موجودی کالاهای خود را بر اساس موضوعات متفاوت، طبقه‌بندی و مرتب نماید. طبقه‌بندی متداول و معمول در فهرست اموال و دارایی‌ها شامل مواردی نظیر وضعیت موجودی کالاها در انبار، طبقه و توصیف کالا از قبیل سایز، رنگ و دیگر موارد است. بسیاری از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی صندوق‌های فروش، اطلاعات بیشتری درباره وضعیت کالاها به دست می‌دهند و امکان جستجوی کالای موردنظر را بر اساس این اطلاعات فراهم می‌آورند. به‌عنوان مثال فروشنده می‌تواند تعداد کالاهای موجود در انبار را به سرعت برآورد کرده و فهرست اقلام را هر زمان و بر اساس وضعیت فعلی موجودی آنها، مجددا مرتب و به روز رسانی نماید. 
این سامانه، کالاهای رو به اتمام در انبار را مشخص کرده و فروشنده را در انجام فرایند سفارش و خرید کالا و خدمات با قیمت‌های منطقی تر و پایین‌تر یاری می‌رساند. فروشنده می‌تواند فرم سفارش کالا را به سرعت ایجاد کرده و آیتم‌هایی را هم‌زمان به آن اضافه نماید.همچنین این قابلیت وجود دارد که سفارش‌های ایجاد شده برحسب تاریخ سفارش، تاریخ تحویل و یا تاریخ لغو سفارش، دسته‌بندی و پیگیری شده و متناسب با شرایط کالای سفارش داده شده، تصمیمات لازم اتخاذ شوند. 
به طور مثال فروشندگان قادرند با بررسی سوابق سفارش‌ها، وضعیت کالاهایی را که در حال سفارش آنها هستند و یا قبلا آنها را سفارش داده‌اند، پیگیری نمایند. 
همچنین این سامانه به جهت بهره‌گیری از پردازنده‌های محاسباتی، امکان وقوع خطا در انجام محاسبات صندوق‌داران را کاهش داده و سرعت کار آنها را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. سامانه صندوق فروش با ایجاد امکان انجام انتقال وجه به صندوق‌داران، خدمات مربوط به آن از قبیل پرداخت‌های نقدی، چک و کارت‌های اعتباری را به مشتریان ارائه می‌دهد. علاوه بر آن صندوق‌داران می‌توانند هم‌زمان از وضعیت موجودی کالاها و اجناس در فروشگاه مطلع شوند. مدیران فروشگاه‌ها نیز می‌توانند کنترل و نظارت مطلوبی بر این فرایند داشته باشند. برخی مزایای دیگر استفاده از این سیستم، به‌کارگیری قابلیت جستجوی خودکار بر اساس میزان تخفیف‌ها، پیش‌فروش‌ها و سطوح ترجیحی قیمت‌هاست. 
مدیریت ارتباط با مشتریان از دیگر قابلیت‌های به‌کارگیری سامانه صندوق فروش است. با استفاده از این سامانه می‌توانید برای هر مشتری که از فروشگاه شما خرید می‌کند، یک پروفایل ایجاد کنید و اطلاعات متداول مشتریان از قبیل مشخصات فردی، کالاهای موردعلاقه و سوابق خرید آنها را در آن ثبت نمایید. استفاده از ویژگی CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) در این سامانه به بهبود فرایند بازاریابی کمک کرده و به‌وسیله آن می‌توانید خرید خدمات یا کالاهای مبتنی بر علایق و سلایق مشتریانتان را به آنها پیشنهاد دهید. 
گزارش‌گیری از روند انجام معاملات تجاری، از جمله مزایای این سامانه است. صندوق مکانیزه فروش به شما این امکان را می‌دهد تا تحلیل‌ها و گزارش‌هایی از خریدوفروش روزانه خود ایجاد کرده و یک پیش‌نمایش و سپس پرینت چاپی از آنها تهیه نمایید. همچنین شما با استفاده از این سیستم می‌توانید بر اساس نام کالا، سبک، نوع و کارخانه سازنده آن، نحوه فروش و عملکرد فروشندگان، صندوق‌داران و مشتریان خود را ارزیابی نموده و برترین و شاخص‌ترین آنها را بیابید. بسیاری از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سامانه مذکور، این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید گزارش‌های خود را مستقیما به فایل‌های اکسل، XML، CVS و یا ایمیل خود تغییر فرمت دهید.


سازمان امور مالیاتی

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران