پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377475 تاریخ : 1397/07/04-13:41:14
,10026,
ویزیت بیش از 900 هزار بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی کردستان

ویزیت بیش از 900 هزار بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی کردستان

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه در سال گذشته، حدود 920 هزار بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان ویزیت شده اند، گفت: بالغ بر 23 هزار نفر از خدمات بستری استفاده نموده اند. همچنین برای 4میلیون نفر خدمات سرپایی و برای 45 هزار بیمار، خدمات بستری از مراکز طرف قرارداد خریداری شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر هوشنگ فولادی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین بابائیان امام جمعه شهرستان قروه ضمن تشریح مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان این استان، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در بخش های بیمه ای، درمانی و سرمایه گذاری، فعالیت های گسترده ای دارد و گردش مالی سال جاری این سازمان، معادل یک سوم بودجه کل کشور است.

دکتر فولادی در خصوص ارائه خدمات درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان کردستان گفت: این خدمات از طریق دو بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی کلینیک تخصصی در شهر سنندج، دو درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار و قروه و سه درمانگاه عمومی در شهرهای مریوان، بانه و کامیاران به بیمه شدگان عرضه می شود.
وی به خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی و اجرای برنامه های نهضت آی تی در واحدهای درمانی این استان پرداخت و گفت: بیمه شدگان در مراکز ملکی این سازمان برای دریافت خدمات درمانی نیازی به دفترچه بیمه ندارند و بیمار تنها با ارائه کد ملی پذیرش می شود و نسخه الکترونیکی صادر می شود.
وی افزود: طی سال های اخیر، روند ارائه خدمات الکترونیک به مراجعان و مخاطبان سازمان تامین اجتماعی سرعت گرفته است.
دکتر فولادی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در حوزه خدمات الکترونیک موفقیت های چشمگیری داشته است، گفت: با ایجاد نهضت آی تی در سازمان تامین اجتماعی، تحول بزرگی رخ داد و در حال حاضر بیشتر خدمات این سازمان بصورت مکانیزه و الکترونیکی انجام می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان همچنین به نوبت دهی بیماران بعنوان اولین اولویت سازمان در راستای تحقق دولت الکترونیک پرداخت و گفت: به منظور تسهیل دسترسی بیمه شدگان به خدمات سرپایی در مراکز ملکی، علاوه بر روش تلفنی، روش های نوبت دهی اینترنتی، اپلیکیشن تلفن همراه و USSD بکارگیری شده اند.
وی به تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران در حوزه درمان غیرمستقیم در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، علاوه بر مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگان می توانند در مراکز طرف قرارداد نیز خدمات درمانی الکترونیکی دریافت نمایند.
دکتر فولادی اظهار داشت: عملیات اصلی اجرای این طرح با مراجعه بیمار به پزشک شروع شده و پزشک پس از انجام معاینات تشخیصی و درمانی نسبت به ثبت نسخه الکترونیک از طریق بستر اینترنت اقدام نموده و پس از آن بیمار می تواند با مراجعه به تمامی مراکز پاراکلینیکی و یا داروخانه های سطح کشور، خدمات خود را دریافت نماید.
وی تصریح کرد: اجرای طرح نسخه الکترونیک می تواند ضمن ایجاد صرفه جویی و منافع اقتصادی به دلیل مباحث کنترلی و نظارتی، گام موثری در راستای استقرار طرح سلامت الکترونیک و به دنبال آن کارت هوشمند درمان در کشور باشد.
دکتر فولادی همچنین از تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران دارای بیماری های مزمن، اجرای نظام ارجاع داخلی و سیستم الکترونیکی نگهداری تصاویر و گزارش دهی ویژه بخش رادیولوژی خبر داد.
وی به اجرای طرح های توسعه ای اشاره نمود و اظهار داشت: سال گذشته درمانگاه کامیاران به بهره برداری رسید و اوایل امسال نیز، درمانگاه بانه تحویل کامل شد که بزودی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر فولادی با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه درمانگاه دیواندره در حال انجام است، گفت: عملیات اجرایی ساخت و طرح توسعه بیمارستان تامین اجتماعی سقز نیز در زمینی به مساحت3 هزار و 200 مترمربع با 91 میلیارد ریال اعتبار هم اکنون در حال انجام است.
وی افزود: طرح توسعه ساختمان و تجهیزات اورژانس بیمارستان سنندج نیز از دیگر طرح های در دست احداث این مدیریت بوده که برای اجرای آن حدود 25 میلیارد ریال اعتبار تخصیص و هزینه شده است.
وی ادامه داد: این طرح شامل ایجاد بخش ایزوله اعصاب و روان، ایزوله عفونی، تریاژ، اتاق استاندارد احیای قلب (CPR) و اورژانس کودکان است که با اتمام این طرح، تعداد تخت های آن از 10 به 19 تخت فعال رسیده است و همزمان برخی امکانات آن نیز کاملا به روز شده است.
وی گفت: درمانگاه تامین اجتماعی قروه نیز، طی چند سال اخیر از درمانگاه عمومی سطح یک به درمانگاه تخصصی سطح 2 ارتقاء یافته که با این تغییر، امکان جذب پزشکان متخصص پایه در این درمانگاه فراهم شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان همچنین در خصوص تجهیز ناوگان اعزام بیمار و توسعه تجهیزات پزشکی درمانگاه قروه اضافه کرد: نسبت به خرید و نصب تجهیزات جدید درمانگاهی شامل یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال، یک دستگاه اتوآنالایزر، یک دستگاه اتو کلاو رومیزی، یک دستگاه الکتروشوک و یک دستگاه یخچال کاملا مدرن آزمایشگاهی اقدام و به منظور تجهیز ناوگان اعزام بیمار نیز نسبت به خرید یک دستگاه آمبولانس جمعا به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اقدام شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران