پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452014 تاریخ : 1398/01/06-16:40:41
,10028,
وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در اکثر مناطق کشور برای امشب و فردا

سازمان هواشناسی اخطاریه صادر کرد

وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در اکثر مناطق کشور برای امشب و فردا

سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای نسبت به وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها برای امروز و فردا، ششم و هفتم فروردین ماه در غالب مناطق کشور هشدار داد و اعلام کرد: مردم از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای نسبت به  وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در 25 استان کشور برای امشب ششم فروردین‌ماه و همچنین وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در پنج استان کشور برای روز چهارشنبه هفتم فروردین هشدار داد.

 

بر اساس این گزارش، فعالیت سامانه بارشی در روز 6 فروردین ماه بدین شرح است: بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، غرب چهارمحال وبختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه شرقی و جنوبی همدان، برخی نقاط کرمانشاه و ایلام.

 

همچنین رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید موقت، آب گرفتگی معابر عمومی با احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در استان های مرکزی، نیمه جنوبی کردستان، قزوین، البرز، تهران، قم، نیمه شمالی و غربی سمنان، جنوب غرب اصفهان، یزد، نیمه غربی کرمان، خراسان رضوی، مازندران و از شب در استانهای گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

 

در عین حال، بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی شمال غرب، زاگرس و البرز و وزش باد شدید در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان وبلوچستان، نیمه شرقی اصفهان، جنوب سمنان و خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است.

 

سازمان هواشناسی برای چهارشنبه 7 فروردین ماه نیز رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، آب گرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج‌فارس و برخی نقاط خراسان‌رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی کرد بر اساس این پیش‌بینی در استان های سمنان و قم و وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان های سیستان وبلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

 

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرده ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند. همچنین به سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه توصیه می‌شود، تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی مد نظر داشته باشند.

 

در اخطاریه‌ای سازمان هواشناسی آمده است:اخطاریه شماره چهار این سازمان که روز دوشنبه پنجم فروردین منتشر شد، به قوت خود باقی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران