پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463811 تاریخ : 1398/02/15-09:30:06
,17,5,
وظیفه اوپک، دفاع از منافع اعضا در برابر تحریم است

وظیفه اوپک، دفاع از منافع اعضا در برابر تحریم است

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: فلسفه وجودی تشکیل سازمان اوپک این است که از منافع اعضای خود حمایت و همینطور در بازار نفت ثبات را برقرار سازد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدعلی خطیبی گفت: وقتی دو عضو اوپک یعنی ایران و ونزوئلا دچار تحریم شدند جزء وظایف اوپک است که از اعضای خود در برابر این تحریم ها حمایت کند.

وی همچنین اظهارداشت: واقع امر اینکه در تحریم های قبلی این موضوع مطرح شد که سازمان از جمهوری اسلامی باید در برابرتحریم ها حمایت کند واکثریت اعضا هم با نظر ایران موافق بودند.

نماینده سابق ایران در اوپک در پاسخ به این پرسش که سازمان اوپک چه دفاعی می تواند از ایران و ونزوئلا بعمل آورد، گفت: حداقل کار اینکه اعضای اوپک یک بیانیه صادر یا قول جایگزینی نفت و همینطور همکاری با تحریم کنندگان را ندهند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بحث جایگزینی نفت ایران تنها مربوط به اوپک نمی شود حتی غیر اوپکی ها هم امکان دارد در این زمینه با تحریم کنندگان همکاری کنند، افزود: این حرف درست است اما انتظاری که از اعضای اوپک می رود چنین انتظاری از غیراوپکی ها نمی رود.

خطیبی بیان داشت: کشورهایی که در یک سازمان گردهم جمع و حول منافع مشترک با یکدیگر همکاری می کنند حداقل انتظار اینکه قول جایگزینی و همکاری به تحریم کنندگان را ندهند واز اعضای خانواده اوپک به نوعی حمایت کنند که صدور یک بیانیه حداقل کار است.

وی در ادامه یادآور شد: عربستان و چند کشوری که با سعودی ها همراه هستندطبق معمول در چنین شرایطی همکاری نمی کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران