پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517619 تاریخ : 1399/05/20-16:20:26
,25,
وضعیت سنگ های قیمتی 10 استان امسال مشخص می شود

قائم مقام ایمیدرو؛

وضعیت سنگ های قیمتی 10 استان امسال مشخص می شود

قائم مقام سازمان ایمیدرو گفت: وضعیت 10 استان از نظر معدنی و اکتشاف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی امسال مشخص می شود و تا پایان شهریور، معادن پنج استان و تا پایان سال، کل معادن 10 استان غربالگری خواهند شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، عباس نعیمی در نشست کارگروه بهینه سازی صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی اعلام کرد: بازارچه گوهر سنگ ها در استان خراسان رضوی، بزودی راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود تا هفته آینده یک مکان از چهار مکان مطرح شده برای ایجاد بازارچه گوهرسنگ ها در استان خراسان رضوی تعیین شود.

نعیمی افزود: مرز دوغارون نیز توسط اعضای این کارگروه بازدید و بررسی های لازم برای ایجاد بازارچه مرزی انجام خواهد شد.

قائم مقام ایمیدرو گفت: قرار است اتاق طلا در فرودگاه امام خمینی (ره) به شکل پایلوت راه اندازی شود و تا پایان امسال نیز، سایر گمرکات تخصصی این اتاق راه اندازی خواهند شد.

براساس این گزارش، محمد آقاجانلو، معاون ایمیدرو نیز در این نشست با بیان اینکه طبق اساسنامه ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه، این سازمان امکان خرید واحدهای تجاری برای تاسیس بازارچه گوهر سنگ به صورت مستقیم را ندارد، گفت: ایمیدرو می تواند اقداماتی از جمله آموزش، پژوهش، اکتشاف و نیز ایجاد اتاق طلا و سنگ های قیمتی در گمرکات تخصصی انجام دهد.

وی اضافه کرد: حمایت های ویژه برای دریافت پروانه معادن و نیز تسهیل بازارچه ها، از جمله امکانات دیگری است که ایمیدرو می تواند برای کنسرسیوم سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ارایه دهد.

به گزارش ایرنا نخستین بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خرداد ماه امسال با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سرای گوهر و ارگ جهان نما اصفهان افتتاح شد.

وی در آیین آغاز بکار این بازارچه افزود: ایمیدرو وظیفه دارد کار اکتشافی را در کشور انجام داده و ظرفیت معدنی را در زمینه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به مردم معرفی کند.

به گفته غریب پور، ایمیدرو ظرفیت ها را شناسایی و جمع آوری و به فعالان بخش عرضه می دارد و ضمن ارائه آموزش، قوانین وارداتی و صادراتی تعرفه ها را هم اصلاح می کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: بعد از افتتاح بازار چه سنگ های قیمتی اصفهان بازار تخصصی مشهد، بازارچه مرزی تایباد را هم افتتاح خواهیم کرد.

وی گفت: ضمن شناسایی ظرفیت های معدنی که محصول کار اکتشافی است، اشتغال کشور را در این بخش تا سال 1405 به حدود 550 هزار نفر به شکل مستقیم خواهیم رساند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران