پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452196 تاریخ : 1398/01/11-16:06:51
,10028,
وضعیت آب و هوایی کشور در روزهای 12 و 13 فروردین

در اطلاعیه‌ سازمان هواشناسی مطرح شد؛

وضعیت آب و هوایی کشور در روزهای 12 و 13 فروردین

مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای به تشریح وضعیت آب و هوایی در روزهای 12 و 13 فروردین پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

دوشنبه 12 فروردین 1398

رگبار باران با رعد و برق، برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس. در استان‌های مرکزی، جنوب قم، زنجان، همدان و طی بعد از ظهر و شب دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بعد از ظهر و شب دوشنبه مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر دامنه‌های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده‌های کوهستانی زاگرس در شمال غرب و غرب کشور به طور موقت با بارش برف پیش‌بینی می‌شود و احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد و آب‌های خلیج فارس به خصوص سواحل بوشهر و خوزستان طی یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

بنابراین برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات زیر توصیه می‌شود:

تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوبغرب کشور خودداری و در صورت لزوم با آگاهی و آمادگی در برابر شرایط جوی مخرب اقدام شود.

از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب جدا خودداری و از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود. محدودیت برای حرکت شناورهای سبک در مناطق میانی تا شمال خلیج فارس اعمال شود.

اقدامات لازم از سوی مدیریت منابع آب، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی به عمل آید.

سه‌شنبه 98/01/13:

در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز و قزوین احتمال بارش پراکنده در استان کرمانشاه و برخی نقاط کردستان، شمال ایلام، غرب لرستان، جنوب بوشهر، نیمه‌جنوبی فارس و شمال کرمان گاهی رگبار و رعد و برق و در سایر مناطق کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 485
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران