پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508689 تاریخ : 1398/12/10-18:02:00
,10028,
وصول 85 میلیارد تومان از عوارض طرح ترافیک سال 97

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک خبر داد

وصول 85 میلیارد تومان از عوارض طرح ترافیک سال 97

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال 1398 نزدیک به 85 میلیارد تومان از درآمد حاصل از عوارض طرح ترافیک سال 1397 را محقق کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، یوسف حجت، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مقدار وصول عوارض ناشی از طرح ترافیک و همچنین هزینه‌های تحقق نیافته از این عوارض، بیان کرد: در سال‌های گذشته اگر افراد بدهی ناشی از عوارض روزانه طرح ترافیک خود را پرداخت نمی‌کردند این عوارض در آینده هم قابل وصول نبود. درحال حاضر با نصب دوربین‌ها، از پلاک ماشین‌های ورود کننده به طرح ترافیک عکسبرداری شده و ساعات ورود و خروج مشخص و همچنین نوع معاینه فنی خودروها مشخص است. بنابراین از سال جاری بدهی کلیه افراد در خصوص عوارض طرح ترافیک مشخص است و به هرحال باید عوارض خود را بپردازند.

او از وصول 55 درصد عوارض طرح ترافیک در لحظه یا آنلاین خبر داد و گفت: باقی خودروهایی که عوارض خود را در لحظه از طریق «تهران من» پرداخت نمی‌کنند، باید این بدهی را ظرف مدت مشخصی بپردازند. اگر مالک، قصد فروش خودرو را داشته باشد و همچنین خودرو شامل بدهی‌های طرح ترافیک شود، مالک امکان فروش خودرو را نخواهد داشت مگر اینکه تمام بدهی‌های خود را بپردازد. به همین علت با انجام هماهنگی‌های لازم با پلیس راهنمایی و رانندگی دیگر بخش قابل توجهی از عوارض طرح ترافیک مانند سال‌های گذشته سوخت نمی‌شود.

حجت با بیان اینکه در سال 1398 نزدیک به 85 میلیارد تومان از درآمد حاصل از عوارض طرح ترافیک سال 1397 را محقق کرده‌ایم، عنوان کرد: حتی در سال آینده هم بخشی از عوارض ناشی از طرح ترافیک سال 1397 هم محقق خواهد شد. یعنی اگر 45 درصد از عوارض طرح ترافیک سال 1398 محقق نشده، در سال آینده درصد عدم تحقق به 30 تا 35 درصد کاهش خواهد یافت.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: عوارض طرح ترافیک سال 1397 کمتر از 50 درصد محقق شد، در سال 1398 بیش از 50 درصد و سال آینده هم بیش از 60 درصد در لحظه یعنی از طریق «تهران من» محقق خواهد شد.

او یکی از الزامات طرح ترافیک سال 1399 را رزرو طرح ترافیک از طریق سایت «تهران من» اعلام کرد و گفت: همچنین علاوه بر رزرو فرد باید اعتبار مالی در حساب کاربری خود داشته باشد تا بتواند طرح ترافیک روزانه خود را رزرو و خرید کند؛ در ضمن رزرو روزانه طرح ترافیک تعداد مشخصی دارد که بیشتر از آن سقف امکان رزرو و ورود به محدوده‌های طرح ترافیک وجود ندارد. در غیر این صورت کسانی‌که بدون رزرو وارد حلقه‌های اول و دوم ترافیکی می‌شوند توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: انجام رزرو طرح ترافیک و معرفی متخلفان به علت درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده است. بنابراین به علت موارد ذکر شده، تحقق عوارض طرح ترافیک در سال 1399 در صورت همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی بسیار بالاتر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران