پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433608 تاریخ : 1397/09/25-22:26:26
,17,
وصول 22 هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی در 8 ماه

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر داد

وصول 22 هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی در 8 ماه

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در هشت ماهه امسال حدود 14 هزار میلیارد تومان حقوق ورودی با ضمانتنامه ها و همچنین هفت هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده اخذ شد. میزان وصول از محل حقوق ورودی خودرو نیز 1100 میلیارد تومان بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، «مهدی میراشرفی» عنوان کرد: با رشد صادرات و کاهش 15 درصدی واردات روبروییم که برای کل کشور خوب است و باید به سمت داخلی سازی برویم اما کاهش واردات برای برخی واحدهای تولیدی و صنایع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران از مازاد 2 میلیارد دلاری تراز تجارت خارجی کشور تا پایان آبان ماه و افزایش 13 درصدی صادرات غیرنفتی در همسنجی با دوره مشابه پارسال خبر داد.
صادرات غیر نفتی کشور در هشت ماهه از مرز 31 میلیارد دلار گذشت و به 31 میلیارد و 491 میلیون دلار رسید.
در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به 75 میلیون و 270 هزار تن رسید که ارزش آن 31 میلیارد و 491 میلیون دلار می‌شود.
بنابراین صادرات ایران تا پایان آبان ماه نسبت به مدت مشابه پارسال 12 و 96 صدم درصد از نظر ارزش دلاری افزایش یافت.
در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران 21 میلیون و 498 هزار تن به ارزش 29 میلیارد و 549 میلیون دلار بود.
واردات ایران در این مدت نسبت به هشت ماهه پارسال 12 و 58 صدم درصد از نظر وزنی و 14 و چهار صدم درصد از حیث ارزش دلاری کمتر شد.

هشدار درباره تحقق نیافتن درآمدهای مفروض در لایحه بودجه با توقف واردات برخی کالاها

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی یادآوری کرد برای امسال باید درآمدها از 23 هزار میلیارد تومان با افزایش 6 هزار میلیارد تومانی به 29 هزار میلیارد تومان برسد که بخشی از این افزایش مربوط به حقوق ورودی خودروهاست اما با توقف واردات خودرو درآمدهای این بخش محقق نمی شود. 
وی اضافه کرد: اگر سال آینده نیز واردات همین گونه باشد پیش بینی می شود درآمدهای مفروض در لایحه بودجه به طور کامل محقق نشود. 
میراشرفی ادامه داد: همچنین واردات 1339 قلم کالای مصرفی ممنوع شده است که با احتساب آنها درآمدهای گمرک تعیین شده بود. 
«بنابراین معتقدیم درآمد 26 هزار میلیارد تومانی برای سال آینده باید تعدیل شود». 

افزایش درآمدهای گمرک از محل شفافیت واردات 

میراشرفی تاکید کرد «به دنبال افزایش درآمدهای گمرک از محل شفافیت واردات هستیم».
وی ادامه داد: تجارت خارجی با محدودیت و پیچیدگی‌هایی همراه است که عارضه آن فقدان شفافیت بوده و فساد و تخلف را به همراه دارد. 
به گفته وی، «در شرایط تحریم نمی‌توان اطلاعات خرید کالاهای وارداتی را از سیستم بانکی بین‌المللی دریافت کرد و از جایی که کالا در دسترس خود ماست اطلاعات را اخذ می‌کنیم».

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی افزود: استفاده از تجهیزات و امکانات مانند ایکس ری و «فناوری رادیو شناسه» (آر.اف.آی.دی) نیز می‌تواند به تسهیل در امور تجارت خارجی و شفافیت کمک کند».
به مجموعه ای از فناوری ها که در آن برای شناسایی خودکار افراد و اشیا از امواج رادیویی استفاده می شود، فناوری رادیو شناسه یا سامانه شناسایی امواج رادیویی گفته می شود. 
ذخیره شماره سریال منتسب به یک فرد یا شیء درون ریزتراشه ای که به آن یک آنتن متصل شده، از متداول ترین روش های شناسایی خودکار است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران