پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311092 تاریخ : 1396/09/23-12:48:41
,13,
وزیر جهاد کشاورزی:صندوق حمایت از توسعه نوغانداری به زودی تشکیل می شود

وزیر جهاد کشاورزی:صندوق حمایت از توسعه نوغانداری به زودی تشکیل می شود

وزیر جهاد کشاورزی، فراهم آوری دسترسی نوغان کاران به تخم نوغان با بازدهی و عملکرد بالا را از اولویت های برنامه توسعه نوغان کاری اعلام کرد و گفت:صندوق حمایت از توسعه نوغانداری به زودی تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازوزارت جهاد کشاورزی،محمود حجتی در نشست تخصصی توسعه نوغان و ابریشم در گیلان اظهار داشت:فراهم آوری دسترسی نوغان کاران به تخم نوغان با بازدهی و عملکرد بالا از اولویت های برنامه توسعه نوغان کاری است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات حمایتی و پشتیبانی از تولید نوغان در دولت تدبیر و امید،تصریح کرد: از سال 92 تاکنون قیمت خرید تضمینی نوغان 110 درصد افزایش یافته است.

حجتی با بیان این که صندوق حمایت از توسعه نوغانداری به زودی تشکیل می شود، تاکید کرد:نوغانداری در گیلان باید به عنوان فعالیتی مکمل و با درآمدزایی تکمیلی برنامه ریزی شود.

در این نشست، استاندار،نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی مسایل، مشکلات و دیدگاه های خود را در خصوص توسعه صنعت نوغانداری و ابریشم بیان کردند.

براساس این گزارش، افزایش توزیع تخم نوغان هیبرید از 26 هزار جعبه در سال 92 به 28 هزار جعبه در سال 95،افزایش تولید نهال توت اصلاح شده از 53 هزار اصله در سال 93 به 201 هزار اصله در سال 95 و همچنین تشکیل کمیته تخصصی نوغانداری و ابریشم به ریاست استاندار گیلان در سال جاری با تاکید بر پیگیری تعرفه واردات پیله و نخ ابریشم، فعالسازی کارخانجات صنایع ابریشم، تامین نخ مورد نیاز مصرف کنندگان ابریشم از تولید داخلی از جمله اقدامات حمایتی از نوغانداری در این دوره بوده است.

علاوه بر این، تثبیت قیمت هر جعبه تخم نوغان با 75 هزار ریال سهم نوغانداران در دولت یازدهم و تامین و پرداخت اعتبار از طریق یارانه ها،توزیع رایگان نهال های توت اصلاح شده از سال 95 به تولید کنندگان بخش غیر دولتی از محل یارانه ها،تقویت زنجیره فعالیت ها و خدمات مرتبط با نوغان با هدف کمک به تقویت و تحکیم اشتراک منافع زنجیره و افزایش و پایداری تولید و استمرار ہیمه پرورش کرم اہراہشم از دیگر اقدامات حمایتی دولت تدبیر و امید از صنعت نوغانداری می باشد.

در نتیجه پشتیبانی های دولت،تولید پیله تر از 700 تن سال 91 به 923 تن و تولید ابریشم خام از 112 تن در سال 91 به 148 تن در سال 95 افزایش یافته است.

اشتغال تعداد خانوارها به نوغانداری نیز از 13 هزار و 200 خانوار در سال 91 به 18 هزار 475 خانوار در سال 95 افزایش یافته است.

استان گیلان با سطح زیر کشت 6065 هکتار توت و تولید 435 هزار و 592 کیلوگرم پیله تر و 8180 خانوار نوغاندار رتبه اول را در کشور دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 442
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران