پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489594 تاریخ : 1398/05/26-13:56:39
,13,
وزیر جهاد کشاورزی از تلاش برای رفع اختلاف بهای سبوس گندم خبر داد

وزیر جهاد کشاورزی از تلاش برای رفع اختلاف بهای سبوس گندم خبر داد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص اختلاف قیمت فروش سبوس گندم مکاتباتی با رئیس ستاد تنظیم بازار که وزیر صنعت، معدن و تجارت است و همچنین با رئیس جمهوری انجام شده و دستور دادند که از این بی‌دقتی جلوگیری شود و امیدواریم این مشکل رفع شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمود حجتی روز شنبه در حاشیه بازدید از هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته اظهارداشت: سامانه وزارت جهاد کشاورزی خرید سبوس گندم را 840 تومان اعلام کرده اما وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را 1250 تومان عرضه می‌کند.

وی افزود: برای رفع اختلاف بهای سبوس گندم بین دو وزارتخانه مکاتباتی نیز با رئیس ستاد تنظیم بازار که وزیر صنعت، معدن و تجارت است انجام دادیم و او دستور بررسی موضوع را داند. موضوع به رئیس جمهوری نیز اطلاع داده شد و ایشان نیز دستور دادند که از این بی دقتی‌ها جلوگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم این مشکل نیز رفع شود زیرا این اتفاق درستی نیست که گندم را به قیمت 660 تومان بیش از هفت میلیون تن به کارخانجات آرد می‌دهیم و از طرف دیگر نیز 1200 تومان سبوس آن در اختیار دامدار قرار گیرد و این مورد نارضایتی است.

وی بیان کرد: البته کارخانجات آرد نیز مشکلی دارند که باید این مشکل به شیوه خودش حل شود و اینکه قیمت سبوس را قبل از عید افزایش 30 تا 40 درصدی داده‌اند و بخواهند دوباره افزایش دهند بر روی محصولات نهایی تاثیر می‌گذارد.

حجتی تاکید کرد: این دقت‌ها باید انجام شود و براساس دستور رئیس جمهوری باید از این بی دقتی‌ها جلوگیری شود.

تامین خوراک دام وضعیت خوبی دارد

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات خوراک دام و طیور گفت: در این زمینه مشکل دارد زیرا عمده خوراک به خصوص طیور که ذرت دانه‌ای و کنجاله است، کشت‌های تابستانه است و به دلیل منابع آب کم، محدودیت‌های جدی در کشت وجود دارد و باید نیاز خود را وارد کنیم.

وی اظهارداشت: در این سال‌ها در ارتباط با توسعه کلزا اقدامات خوبی انجام شده و به مرور زمان کنجاله کلزا نیز به غذای طیور رفته است و استقبال خوبی هم شده است و به مرور بخشی از نیاز جایگزین می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در ارتباط با تامین خوراک و واردات وضعیت خوبی را داریم و حتی بارها عنوان شده که برخی مسئولان نگران واردات بیش از اندازه خوراک دام هستند و بر این اساس این محصولات با سرعت بیشتری در حال تخلیه است.

تولید 2.5 تن گوشت سفید

وی در ادامه درباره صنعت دامپروری کشور گفت: از نظر دام و دامپروری یکی از کشورهای مطرح در دنیا هستیم و حرف برای گفتن داریم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش طیور بیش از 2.5 میلیون تن گوشت سفید تولید می‌کنیم و و ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در ارتباط با مسائل مربوط به مکمل‌، واکسن، خوراک دام پیشرفت‌های خوبی داشتیم و ضریب تبدیل ما در برخی واحدهای نمونه در صنعت طیور به 1.6 رسیده است و بخشی از آن تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی است که تولیدکنندگان با دنیای خارج ‌آشنا شدند و از طرفی نیز با دیگر تولیدکنندگان نیز ارتباط برقرار کردند.

حجتی گفت: امروز ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد و می‌توانیم صادرات داشته باشیم و هم با بالاترین بهره‌وری و راندمان تولیدات خود را در داخل کشور داشته باشیم و با پایین ترین قیمت بتوانیم محصولات خود را عرضه کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های عشایر، گفت: برگزاری نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها،‌ استعدادها، خلاقیت‌ها، ‌تولیدات جامعه عشایری و روستایی است.

وی با اشاره به سال رونق تولید گفت: عشایر و روستائیان کمترین هزینه را به هزینه‌های عمومی تحمیل می‌کنند و بیشترین دستاورد و تولید را دارند.

حجتی افزود: در طول 40 سال گذشته خدمات مختلفی در زمینه‌های زیربنایی، آب، بهداشت، آموزش و سایر مسائل انجام شده است اما به معنی این نیست که مشکلی ندارند بلکه امیدواریم در آینده مشکلات آنها مرتفع شود و از خدمات رفاهی بیشتری برخوردار شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران