پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467395 تاریخ : 1398/04/12-12:19:37
,8,21,
ورود زیره به بورس کالا با نقشه راه زعفران

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس مطرح کرد؛

ورود زیره به بورس کالا با نقشه راه زعفران

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی معتقد است که با ورود زیره سبز به بورس کالا و آشنایی فعالان بازار این محصول با مزایای بورس، رفته رفته زعفران و زیره به دو نماد کالای بورسی در حوزه کشاورزی مبدل می شوند تا همه کشاورزان کشور به فکر عرضه محصولاتشان در بورس بیفتند و بدون شک این اتفاق در صورت حمایت مسوولان آغازگر یک تحول بزرگ و مثبت در بخش کشاورزی خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید باستانی با بیان اینکه هماهنگی ها برای شروع معاملات زیره سبز در بورس کالا به صورت گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی انجام شده و به زودی شاهد به صدا درآمدن زنگ معاملات زیره در بورس خواهیم بود، گفت: برای موفقیت عرضه زیره سبز در بورس کالا یک نقشه راه روشن به نام معاملات زعفران بورسی داریم. به طوریکه تقریباً یک سال پیش بود که قرارداد آتی زعفران در بورس آغاز شد که برخی ها این معاملات را کم فروغ پیش بینی می کردند اما آمارها بیانگر رونق قابل توجه معاملات طلای سرخ در بورس کالای ایران است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: زیره سبز نیز همانند زعفران محصول شناخته شده و پرطرفداری در حوزه غذایی و دارویی است که در کشورهای غربی آسیا نیز طرفداران زیادی دارد. از این رو باید در مرحله نخست زیره کاران باسابقه را به سمت حضور در معاملات ترغیب کرد تا رفته رفته کل کشاورزان این حوزه با سازوکار و مزایای بورس آشنا شوند.
به گفته باستانی در صورت حمایت مسوولان به خصوص در وزات جهاد کشاورزی و همکاری سایر نهادها، اگر معاملات زیره سبز و زعفران در کنار هم با رونق خوبی همراه شوند این دو محصول به دو نماد موفق کالای کشاورزی بورسی شناخته می شوند و سایر کالاها نیز براساس همین الگو می تواند در بازار شفاف بورس کشف نرخ شوند. در این زمینه مجلس نیز از بورسی شدن انواع محصولات کشاورزی که به اصلاح زیرساخت ها و شفافیت این بازارها منجر می شود، استقبال می کند.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش عرضه محصولات کشاورزی در بورس امکان درجه بندی کیفی فراهم می شود، گفت: عموماً سنجش کیفیت محصولات به صورت چشمی انجام می شود که این موضوع برای چرخه عرضه مشکلاتی را هم ایجاد می کند از این رو با قرار گرفتن محصولات روی تابلوی بورس مشکل درجه بندی کیفی محصولات و کشف نرخ دقیق تر کالاها نیز مرتفع می شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه عرضه زیره در بورس اقدامی مبارک برای فعالان بازار این محصول خواهد بود، تصریح کرد: زیره سبز نیز مانند سایر بازارهای کشاورزی از شفافیت مناسبی برخوردار نیست و واسطه ها در بازار این محصول نیز به شکل گسترده حضور دارند؛ از این رو با آغاز معاملات گواهی سپرده و قرارداد آتی زیره سبز، شاهد شفافیت قیمت ها، اطلاع زیره کاران از قیمت های واقعی، تضمین کیفیت، کاهش هزینه های انبارداری و کنار رفتن عمده واسطه گری ها در این بازار خواهیم بود.

رینگ صادراتی با رنگ و بوی زیره و زعفران

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم رونق هر چه بیشتر فعالیت های بازار سرمایه در اقتصاد ملی بیان کرد: بورس کالا به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه می تواند گذرگاه عبور بخش کشاورزی از مبادلات سنتی به سازوکار مدرن، شفاف و کارآمد باشد که امیدواریم هفته آینده ورود زیره به تالار معاملات خوش یمن باشد و به زودی سایر کالاهای کشاورزی نیز با حجم های بالا راهی بورس کالا شوند.
به گفته باستانی، با عرضه زیره سبز در بورس کالا و ورود فعالان اصلی این بازار به معاملات بورس می تواند یک بازار فرامرزی و صادراتی برای زیره تعریف کرد تا رینگ صادراتی بورس کالای ایران نیز با معامله زیره و زعفران ایران رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران