پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494769 تاریخ : 1398/09/16-10:51:05
,10028,10033,
ورود 3 سامانه بارشی به کشور طی هفته جاری

ورود 3 سامانه بارشی به کشور طی هفته جاری

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سه سامانه بارشی به کشور طی هفته جاری از بارش باران در نیمه غربی، شرقی و جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (16 آذرماه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران و برف و در جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور بارش باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش باران در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، جزایر خلیج فارس و بارش برف در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب اصفهان، همدان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی شدید است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که فردا (17 آذرماه) سامانه بارشی در کل کشور فعال است، تصریح کرد: در شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان مرکزی و قزوین بارش شدت بیشتری دارد. از بعد از ظهر فردا از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و در نیمه شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی روز دوشنبه (18 آذرماه) سامانه دیگری به جنوب و غرب کشور وارد می‌شود و بارش باران و رعد و برق در جنوب، جنوب شرق و شرق را به دنبال دارد همچنین بارش پراکنده باران و برف در دامنه‌های زاگرس مرکزی در نوار غربی کشور دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این روز در جزایر واقع در شرق خلیج فارس، جنوب بوشهر، جنوب فارس بارش شدت بیشتری دارد، اظهارکرد: روز سه‌شنبه (19 آذرماه) با گسترش فعالیت یک سامانه به غرب، جنوب غرب و جنوب کشور، بارش در نیمه جنوبی تشدید خواهد شد همچنین در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر شرق خلیج فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، شمال ایلام و لرستان بارش شدت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه (20 آذرماه) به‌تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و در کل نیمه شرقی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق خواهیم داشت. این سامانه در اوایل شب چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود و از روز پنج‌شنبه (21 آذرماه) سامانه جدیدی غرب و جنوب غرب را فرا می‌گیرد.

ضیاییان با بیان این‌که امروز (16 آذرماه) بارش در سواحل غربی خزر ادامه دارد، اظهار کرد: فردا در تمام استان‌های نوار ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی و روز دوشنبه (18 آذرماه) در استان‌های گلستان و خراسان شمالی بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز شمال و مرکز خلیج فارس و طی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (17 آذرماه) ابری و مه‌آلود در برخی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی با رعد و برق با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (18 آذرماه) نیز کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران