پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448766 تاریخ : 1397/11/24-09:25:42
,17,13,
ورود 2 هزار راس گوسفند زنده از رومانی

ورود 2 هزار راس گوسفند زنده از رومانی

برای نخستین بار 2 هزار راس گوسفند زنده صبح امروز(چهارشنبه) از رومانی با هواپیمای باری 330 پهن پیکر ایرباس وارد فرودگاه امام شد. عملیات ترخیص آن توسط گمرک فرودگاه در اسرع وقت انجام می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کردند، روند واردات که از بامداد امروز با ورود 2 هزار راس دام زنده آغاز شده، تا آخر هفته ادامه دارد تا مجموع واردات به 50 هزار راس برسد. این محموله های دامی از کشورهای مختلف وارد می شود.

نیاز داخلی کشور به گوشت قرمز سالانه 100 تا 150 هزار تن است که تولید داخلی جوابگوی مصرف نیست براین اساس مجوز واردات آن صادر شد. 

طبق برنامه دولت، گوشت قرمز با ارز رسمی 4200 تومانی با هدف تنظیم بازار و دسترسی اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه از کشورهای مختلف از جمله برزیل، اسپانیا، رومانی و کشورهای آسیای میانه و روسیه تامین و عرضه می شود.

چندی پیش علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور گفته بود امسال مجوز واردات 240 هزارتن گوشت قرمز صادر شده که 2 برابر سال گذشته است. 

به گفته وی، روزانه 100 تا 150 هزار تن واردات گوشت گرم و سالانه 130 هزار تن گوشت منجمد برزیلی در کشور توزیع می شود اما نوسان ارزی و قاچاق دام سبب شده تا در این بازار التهاب ایجاد شود.

پیش بینی می شود با واردات این تعداد دام زنده از رومانی، قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.

«حمید ورناصری» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور چندی پیش در این رابطه گفت: ورود دام زنده به کشور علاوه بر اشتغالزایی در سطح کشتارگاه ها، روند کاهش قیمت دام زنده، گوشت قرمز، لاشه و آلایش را در پی خواهد داشت.

وی اظهارداشت: برنامه ریزی واردات روزانه دام زنده گوسفندی از کشور های مختلف دارای پروتکل بهداشتی با سازمان دامپزشکی صورت پذیرفته که بصورت روزانه کشتار و به بازار عرضه شود که به طور حتم این اقدام در کاهش قیمت دام زنده، لاشه ،آلایش (کله و پاچه، دل و جگر) تاثیر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: قیمت گذاری گوشت تازه وارداتی و گوشت استحصالی از دام زنده وارداتی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می شود؛ البته وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تامین است و این اقدامات نیز تاکنون در راستای این وظیفه بوده و برنامه ریزی توزیع و شبکه های توزیع نیز از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام می شود. 

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 120 هزارتن انواع گوشت قرمز، وارد کشور شده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران