پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513702 تاریخ : 1399/03/11-15:34:22
,17,
ورود 100 شرکت تولیدی به بورس تا پایان امسال

معاون وزارت صنعت مطرح کرد:

ورود 100 شرکت تولیدی به بورس تا پایان امسال

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس عرضه اولیه یا انتشار اوراق خواهد داشت و هدف گذاری برای ورود 100 شرکت به بورس تا پایان امسال انجام شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جلسه توسعه تأمین مالی بخش تولید از طریق بازار سرمایه با حضور علی آقامحمدی رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: در بررسی های سال گذشته مشخص شد که مهمترین مشکل بخش صنعت و در کل بخش تولید و تا حدودی بخش تجارت، موضوع نقدینگی است، این در حالی است که کشور با حجم بالایی از نقدینگی مواجه است.

وی با یادآوری اینکه در جهان روش های متعددی برای سوق دادن سرمایه به سمت تولید وجود دارد، گفت: سوق دادن سرمایه های خرد به سمت واحدهای تولیدی یکی از این روش ها است که بهترین ابزار آن بازار سرمایه است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ادامه داد: در ماه های گذشته رشد خوبی را در بورس شاهد بودیم، اما باید عمق بازار سرمایه را به مراتب زیادتر کنیم.

زرندی اضافه کرد: در مجموعه معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، دفتر تأمین منابع مالی را شکل دادیم تا بتوانیم به واحدهای تولیدی برای استفاده از بازار سرمایه کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگ استفاده از بازار سرمایه را در دستور کار داریم، بیان کرد: ظرفیت های خوبی در داخل داریم که اگر به سمت تولید سوق داده شوند شاهد تغییر و تحول مثبتی خواهیم بود و باید به سمت استفاده بهینه از این ظرفیت ها برویم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: از طرفی نباید بگذاریم رشد حبابی در بورس رخ دهد، بلکه بورس به سمت واقعی شدن حرکت و سهام اصیل رشد کند.

زرندی اضافه کرد: می خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود اما به شرط اینکه شرکت های تولیدی آماده باشند و هم بورس همراهی لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: بدین منظور سه هزار و 800 شرکت را هدفگذاری کرده ایم که 148 شرکت در فراخوان و گام نخست اعلام آمادگی کرده اند و اگر بتوانیم 100 شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس کنیم تحول عظیمی به وجود آورده ایم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با تأکید بر اینکه عزم جدی برای رقم زدن شرایط جدید برای اقتصاد ایران وجود دارد، گفت: حوزه تولید می تواند پیشتاز عمق بخشیدن به بازار سرمایه باشد و عزم جدی هم در بخش خصوصی و هم مجموعه حاکمیت و دولت برای تحقق این موضوع وجود دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 322
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران