پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496720 تاریخ : 1398/10/29-12:27:07
,13,
واکنش دامپزشکی به شایعه وجود سم در شیرهای پاستوریزه

واکنش دامپزشکی به شایعه وجود سم در شیرهای پاستوریزه

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: 400 کارخانه شیر پاستوریزه در کشور فعال هستند و در این مراکز تولید در چهارچوب ضوابط بهداشتی دامپزشکی و کنترل‌های تخصصی بهداشتی انجام می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، علی صفر ماکنعلی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی درباره مباحث مطرح شده در برنامه زنده تلویزیونی مبنی بر وجود سم در شیرهای پاستوریزه، گفت: بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای انجام گرفته در کشور، در حال حاضر 400 کارخانه شیر پاستوریزه در کشور فعال هستند و در حوزه تولید شیر خام رتبه 11 دنیا هستیم. در حوزه تأمین ماده اولیه کارخانجات لبنی تعداد 1600 مرکز جمع‌آوری شیر خام و صنایع وابسته در حال فعالیت هستند. در این مراکز تولید و فرآوری در چهارچوب ضوابط بهداشتی دامپزشکی و کنترل‌های تخصصی بهداشتی اعم از نمونه برداری و آزمایشات لازم صورت می‌پذیرد و حمل و نقل شیر و فراورده‌های آن با مدرنترین روش‌های بهداشتی صورت می‌پذیرد و حتی تردد وسائط نقلیه شیر و فرآورده‌های لبنی رصد و پایش می‌شود که مواد اولیه 400 کارخانه تولید لبنیات کشور را فراهم می‌کنند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: برنامه‌های بهداشتی سلامت شیر و فرآورده لبنی در تمامی سطوح از جمله مدیریت بهداشت گاوداری‌ها، مدیریت بهداشت در مراکز جمع آوری شیر و مدیریت بهداشت در کارخانجات شیر و لبنیات مطابق با استانداردهای ملی و کدکس آلیمانتاریوس (استاندارد بین المللی) صورت می‌پذیرد. تمامی این مراحل تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت بصورت دائم و مستمر صورت می‌پذیرد.

ماکنعلی اضافه کرد: مزید استحضار در سطح گاوداری سه نوع مدیریت وجود دارد یکی از مدیریت‌های بسیار مهم در هر گاوداری مدیریت بهداشت و تغذیه است که در اینجا سختگیرانه ترین استانداردها برای کنترل میزان آفلاتوکسین صورت می‌پذیرد. استاندرد میزان آفلاتوکسین در ذرت دامی در کشور ما برابر با 5 در میلیارد است این در حالی است که استاندارد اتحادیه اروپا برای آفلاتوکسینچهار برابر (20 ppb ) استاندارد ملی ایران است.

دیروز بهادر حاجی محمدی، بازررس انجمن بهداشت و ایمنی مواد غذایی، در برنامه «سلام، صبح بخیر» شبکه سه درباره وجود روغن پالم و وایتکس در شیر گفت: درباره وایتکس جای نگرانی نمی بینم. جای روغن پالم و وایتکس باید نگران ذرت‌های آلوده باشیم. باید نگران سم‌های کشنده دیگر داخل شیر باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 265
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران