پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449943 تاریخ : 1397/12/07-10:21:57
,21,
واکنش اینستاگرامی بانک مرکزی به بخشنامه دولت به گرانی دلار دامن زد

پورمختار:

واکنش اینستاگرامی بانک مرکزی به بخشنامه دولت به گرانی دلار دامن زد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد واکنش اینستاگرامی بانک مرکزی به بخشنامه دولت در زمینه آزادسازی واردات به گرانی دلار دامن زده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد علی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دراین باره که با وجود تمدید تعلیق ایران در لیست سیاه FATF و کاهش قیمت جهانی طلا، اما شاهد افزایش نرخ دلار و سکه در کشور هستیم، گفت: طبق اظهارات وزیر امور خارجه کشور پیوستن به FATFدر رفع تحریم ها و کاهش قیمت ها تاثیری ندارد، بنابراین پیوستن یا رد این توافقنامه هیچ تاثیری بر کاهش نرخ ارز ندارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به رفتار معکوس بازار ایران به اتفاقات مثبت اقتصادی در جهان، اظهار داشت: علت این رفتار معکوس به روشن و ثابت نبودن سیاست اقتصادی بر می گردد، در حال حاضر نمی بینیم که دولت در اتخاذ و اجرای تصمیماتش برنامه مشخص و ثابتی دارد، بلکه به صورت مقطعی و براساس اقتضایات زمانی در هر حوزه ای تصمیم گیری می کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه بخشی از گرانی ها ناشی از تصمیمات ناپخته است، ادامه داد: بخشی از گرانی ها به دلیل سردرگمی در تصمیمات است،از سوی دیگر تصمیمات به صورت بخشی گرفته می شود و دستگاه ها و وزارتخانه ها کار خود را انجام می دهند، این موضوع ایراد جدی است.

فضای روانی متاثر از فضای مجازی یا جامعه است

وی با اشاره به تاثیر فضای رمانی بر گرانی ها، بیان داشت: فضای روانی متاثر از فضای مجازی یا جامعه است، مردم نگرانند چه اتفاقاتی از نظر اقتصادی در آینده می افتد از این رو مبادرت به خرید ارز می کنند.

پورمختار اظهار داشت: باوجود خرید ارز توسط مردم شاهد بودیم که یک مرتبه قیمت ها افت شدید کرد و خریداران ارز مجبور شدند با ضرر دلارهایشان را بفروشند یا نگه دارند تا مجدد نرخ دلار به نقطه مطلوبشان برسد.

ستاد تبلیغات اقتصادی خروجی ندارد

 وی با اشاره به تاثیر روانی بر گرانی ها، گفت: با وجود اینکه اکنون ستاد دهن پر کنی به نام تبلیغات اقتصادی تشکیل شده است اما آثاری از آن نمی بینیم یعنی هیچ اتفاقی نمی افتد نه مصاحبه قابل قبول نه بحثی که باعث شود جامعه از نظر روانی در شرایط آرامش قرار گیرد، این دو در کنار هم باعث شده دچار مشکل شویم.

نقش همتی بر گرانی دلار

پورمختار با اشاره به واکنش اینستاگرامی رئیس بانک مرکزی پس از سفر از چین در خصوص بخشنامه دولت، اظهار داشت: این اظهار نظر مصداق بارز جزیره ای حرف زدن و عمل کردن مسئولان است، همین واکنش آقای همتی باعث تلاطم در بازار ارز شد، دلیل نداشت ایشان چنین واکنشی نشان دهد زیرا کسانی هم که نمی دانستند با پیام رئیس بانک مرکزی از آزاد شدن واردات مطلع شدند و به سمت خرید ارز رفتند، این رفتارها نشان دهند نابسامانی در حوزه تصمیم گیری است.

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این ضعف به طور عام در دولت مشاهده می شود یعنی تنها به رئیس بانک مرکزی برنمی گردد، هر کدام از دستگاه ها به سهم خودشان این چالش را با مصاحبه و صحبت و تصمیم گیری ایجاد می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران