پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510335 تاریخ : 1399/01/17-17:20:09
,15,
وام مستقیم به شرکت‌ها، رانت و تبعیض ایجاد می‌کند

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

وام مستقیم به شرکت‌ها، رانت و تبعیض ایجاد می‌کند

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: بهتر است دولت به جای اعطای وام مستقیم به شرکت‌های رایانه‌ای که گاهی منجر به ایجاد رانت و تبعیض می‌شود، پرداخت حق بیمه، لغو انواع مالیات و ارزش افزوده را در دستور کار خود قرار دهد تا بنگاه‌های اقتصادی مجبور به تعدیل نیرو نشوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدباقر اثنی عشری با بیان این که  در شرایطی که برای کشور و کسب و کارها پیش آمده است، باید بیش از گشته به حفظ نیروی انسانی و مجموعه مسایل اقتصادی مربوط به آن کوشید، گفت: صاحبان کسب و کار با کم کردن هزینه‌های جاری باید نیروی کار خود را حفظ کنند اما دولت نیز باید بپذیرد که شرایط بحران قوانین خاص خود را نیاز دارد و نمی‌توان شرایط بحران را با همان قوانینی که در زمان رونق جامعه وجود دارد، اداره کرد.

وی افزود: پیشنهاد ما توقف 6 ماهه قوانین مربوط به مالیات و بیمه تامین اجتماعی است. سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ای را در قالب وام بلاعوض به شرکت‌ها تخصیص داده که قدم خوب و مثبتی است اما تجربه نشان داده که به توزیع پول ایراداتی وارد است. واقعیت این است برای جلوگیری از رانت و تبعیض، بهتر است پول به صورت مستقیم به حساب شرکت واریز نشود. به جای این کار دولت تقبل کند 90 درصد حق بیمه کارمندان شرکت را بپردازد و با حذف کردن انواع مالیات و ارزش افزوده بستری را مهیا کند تا شرکت‌ها بتوانند مدتی نفس بکشند و به سمت تعدیل نیرو نروند. دولت هم می داند اگر به کسب وکارها کمک کند، آنها بعد از مدتی که بحران را پشت سر بگذارند به دوران اوج خود برمی گردند.

اثنی عشری درباره ادامه روند کاری شرکت‌های رایانه‌ای اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا درباره روال کاری اصناف خیلی مبهم صحبت و در بین الزاماتی که تعیین کرده به شرکت‌های خصوصی به صورت آشکارا نپرداخته است. نظر سازمان نظام صنفی این است که با توجه به درخواستی که ستاد مقابله با کرونا برای فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه داشته ما نیز به این درخواست احترام گذاشته و فعالیت خود را با دورکاری و حداقل نیروی فیزیکی انجام دهیم.

وی گفت: نکته مهم دیگری که در جلسات خود درباره آن صحبت کردیم مساله سرمایه‌های انسانی است که در این بخش فعال هستند. در شرکت‌های رایانه‌ای حدود 250هزار نفر شاغل فعال هستند که بالاترین سرمایه‌های این بخش به حساب می‌آیند و صاحبان کسب و کار با کم کردن هزینه‌ها باید در حفظ این نیروی انسانی بکوشند. نیروی متخصصی که اکنون نیز تعدادشان برای این صنعت بسیار اندک است.

اثنی عشری ادامه داد: با همکاران خود در نظام صنفی رایانه‌ای صحبت کردیم تا اگر ممکن باشد بتوانیم در پرداخت‌های سه ماه اول سال تعدیل منفی داشته باشیم. 

وی در پایان گفت: همکاران ما در بخش سخت افزار، شبکه، اینترنت و شرکت‌های اف سی پی و سروکو توانستند در دوره قرنطیه، شبکه اینترنت پایدار را با حداقل اختلال برای شهروندان مهیا کنند. شرکت‌های بانکداری الکترونیک و فروشگاهی که سرویس اتوماسیون ارایه می‌دهند، اکثرا در زمان قرنطینه مشغول کار بودند و هستند. ایجاد سرویس پایدار مانع از خروج افراد از خانه برای انجام کارهای ضروری می‌شود. ضمن این که بخش دیگری از همکاران ما سعی کردند بهترین خدمات را در حوزه امنیت داده ها انجام بدهند و برخلاف داده‌های دولتی که در این مدت مورد تعرض قرار گرفته، شرکت‌های خصوصی خیلی مشکل اینچنین نداشتند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران