پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448845 تاریخ : 1397/11/24-17:24:43
,6,
واردات خودروهای جدید به هیچ عنوان امکان پذیر نیست

نیازی:

واردات خودروهای جدید به هیچ عنوان امکان پذیر نیست

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات در خصوص مصوبات هیئت وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک گفت: این مصوبات برای واردات جدید خودروها نیست و به طور صرف برای خودروهایی است که دارای قبض انبار تا تاریخ 1397.5.16 و موجود در گمرک هستند، می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید مهدی نیازی در خصوص مصوبات هیئت وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک اظهار کرد: مصوبه ترخیص این خودروها توسط هیئت وزیران در تاریخ 1397.10.16 ابلاغ شد. این مصوبه در تاریخ 1397.10.27 اصلاح و در این اصلاحیه تاریخ قبض انبارها به 1397.05.16 تغییر کرد. در بند 7 مصوبه هیئت وزیران، ابلاغ این مصوبه به وزیر صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و دستور العمل در تاریخ 1397.11.9 از طریق ایشان ابلاغ و در رسانه ها نیز منعکس شد.

وی با بیان اینکه حدود 10 روز است براساس این دستور المعل و مصوبه دولت، عملیات ثبت سفارش برای خوردوهای موجود در گمرک اجرائی شده است، گفت: این مصوبه برای واردات جدید خودروهای جدید نیست و صرفا برای خودروهایی است که دارای قبض انبار بوده و موجود در گمرک هستند. بنابراین تغییری در سیایت ها ایجاد نشده و مصوبه ای برای واردات خودرو نداریم.
مدیر کل دفتر مقررات، صادرات و واردات از نکات پیش بینی شده در این دستور العمل را اصالت قبض انبارها را شمرد و افزود: تایید اصالت قبض انبارها با گمرک و اعلام منشأ ارز توسط وارد کنندگان در بانک مرکزی انجام می شود. سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم در خصوص خدمات پس از فروش و نمایندگی این خودروها بررسی و اقدام می کند و برای ترخیص خوردوها مجوز و تاییدیه می دهند و در نهایت این خوردوها زیر نظر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به خریداران خودروها با ضوابط این سازمان تحویل می شود.
نیازی در پایان خاطر نشان کرد: این دستور العمل از طریق شبکه های اجتماعی، پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت در اختیار عموم قرار گرفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 465
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران