پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 497027 تاریخ : 1398/11/05-12:56:38
,17,
واردات 43میلیارد دلار کالا و فناوری به کشور در سال گذشته

معاون وزیرصنعت اعلام کرد:

واردات 43میلیارد دلار کالا و فناوری به کشور در سال گذشته

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: پارسال 43 میلیارد دلار کالا و فناوری وارد کشور شد که 10 میلیارد دلار مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، برات قبادیان روز شنبه در دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین) که به منزله نخستین رویداد ارایه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی محسوب می‌شود، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، افزود: بررسی ها نشان می‌دهد در بین 10 قلم اصلی وارداتی، هفت قلم مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است که چهار میلیارد دلار جو و سه میلیارد دلار برنج از جمله اقلام این بخش است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت در بین 10 قلم اصلی واردات، دو قلم دارد، اضافه کرد: یک قلم به بخش معدن و صنایع معدنی با سهم 700 میلیون دلار، مربوط به الکترود گرافیتی می شود.

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت صنعت یادآور شد: بخش خودروسازی سهم 2.8 میلیارد دلاری از واردات را در سال گذشته داشت.

قبادیان خاطرنشان ساخت: بخش صنعت، معدن وتجارت می تواند برای استفاده از توان داخلی تا سقف 10 میلیارد دلار اختصاص دهد تا به این ترتیب با تکیه بر دانش و توانمندی بومی نیاز خود را برآورده سازد.

وی یادآور شد: بررسی تاریخچه ارتباط بین صنعت و دانشگاه گویای آن است که این امر همواره به شکل رابطه ظهور و بروز داشته، اما نیاز به مشارکت بین صنعت و دانشگاه وجود دارد.

به گفته این مقام مسوول، اکنون باید زیر ساخت ها را فراهم کرد تا نهضت ساخت داخل شکل بگیرد و از شتاب لازم برخوردار شود و در وزارت صنعت این نگرش مورد تاکید قرار دارد که پاسخگویی به نیازهای آینده باید محقق شود.

وی یادآور شد: امروز از مجموع 77 هزار واحد صنعتی - معدنی در سطح کشور تعداد چهار هزار بنگاه در سامانه تاپ که از نیمه دوم امسال شکل گرفته نسبت به ثبت نام برای طرح درخواست های خود اقدام کردند و آمار اکنون به هشت هزار بنگاه رسیده است.

جشنواره اینوماین که از پنج بهمن ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز به کار کرده تا هفتم بهمن به کار خود ادامه می دهد و انتظار می رود تفاهم نامه هایی بین شرکت های دانش بنیان و بنگاه های مختلف بخش معدن و صنایع معدنی به منظور بومی سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات مربوطه انجام شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران