پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 462979 تاریخ : 1398/01/28-17:03:54
,10028,10029,
هیچگونه بیماری واگیردار در مناطق سیل زده وجود ندارد

نمکی:

هیچگونه بیماری واگیردار در مناطق سیل زده وجود ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچگونه بیماری واگیردار و اپیدمی قابل توجهی در مناطق سیل زده و آب گرفته کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری های پراکنده ای در مناطق سیل زده داشته ایم که سریعا کنترل و مهار شده است، اظهار داشت: تا این لحظه هیچگونه بیماری واگیردار در حد اپیدمیک در هیچکدام از مناطق سیل زده نداشته ایم و امیداوریم بتوانیم پیشگیری ها را همچنان ادامه دهیم؛ زیرا این مهم در چنین شرایطی یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط مشکلاتی همانند بیماری پوستی به دلیل کمبود حمام در اردوگاه ها بوده که همکاران ما با کمک بقیه دستگاه های ذی ربط که مسئولیت احداث حمام های سیار را عهده دارند، در حال جبران آنها هستند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه همه مناطق سم پاشی و گندزدایی خواهد شد، تصریح کرد: در رابطه با سم پاشی در مناطقی که به دلیل وجود حشرات و ناقل های بیماری ممکن است دچار مشکل شویم، همکاران ما در حال جمع آوری مردار و لاشه حیوانات تلف شده اهلی به خصوص در مناطق سیل زده با کمک سازمان دامپزشکی و بقیه نیروها هستند. 
نمکی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ترمیم و ساخت مناطق آسیب دیده از سیل نیز گفت: قرار شده قسمتی از خسارات ناشی از سیل از سرجمع ردیف های بودجه ای توسط وزارتخانه های مختلف تامین شود.
وی با بیان اینکه اختصاص این بودجه تاثیری در کاهش ارایه خدمات نخواهد داشت، افزود: بر همین اساس قرار نیست خدمت رسانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت الشعاع پرداخت این بخش از اعتبارات قرار گیرد و موجب کاهش ارایه خدمات و کاهش در بودجه طرح تحول نظام سلامت شود.
وزیر بهداشت تصریح کرد: اجرای این طرح را با قدرت ادامه خواهیم داد و بسته های کاهش از جیب بیمار و هزینه های کمرشکن بستری را به خصوص در شرایط تحریم و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و ماندگاری طبیب و کادر پزشکی در نقاط محروم از جمله اقدامات ما و یکی از اهدافی است که با قدرت ادامه می دهیم.
وی خاطر نشان کرد: در حادثه سیل تعداد قابل توجهی از خانه های بهداشت و درمان روستایی تخریب و بسیاری نیز آسیب دیدند که به دنبال ترمیم و رفع آسیب های به وجود آمده هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران