پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377036 تاریخ : 1397/06/31-13:05:07
,17,11,
هیچ رزمنده‌ای نیست که از قطار خاطره نداشته باشد

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن:

هیچ رزمنده‌ای نیست که از قطار خاطره نداشته باشد

به دلایل فراوان نقش راه‌آهن در دفاع مقدس درمیان همه دستگاه‌ها ممتازتر است و هیچ رزمنده‌ای نیست که از قطار خاطره نداشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه‌آهن‌جمهوری اسلامی ایران، داوود عباس‌زاده مشاورمدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، بهترین مصداق همدلی و همزبانی درتاریخ اسلام را، شب عاشورا و ایستادگی 72 تن از یاران امام حسین (ع) دانست و افزود: همدلی و همزمانی دفاع مقدس نیز از واقعه عاشورا و قیام کربلا الهام گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه ذات جنگ به خودی خود بد است و به جز خسارات و تلفات، چیزی به همراه ندارد، اضافه کرد: با این وجود در سنگرهای دفاع مقدس؛ رفاقت، صمیمیت، یکرنگی، خدا محوری، ولایت پذیری و به فکر مردم بودن جاری بود.
عباس‌زاده با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر فقدان چنین عقایدی در سطوح مختلف احساس می‌شود، گفت: سوال این است که چرا در حال حاضر با وجود امکانات فراوانی که در اختیارمان قرار دارد، خدمت‌رسانی به مردم کاهش یافته است؟ 
فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن، خدمت رسانی به مردم را مقدس و پیروی از راه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس دانست و افزود: راه‌آهن در طول دفاع مقدس نقش بسیار ممتاز و برجسته‌ و تاثیرگذاری داشت، تا جایی که به استثنای نیروی‌های مسلح و جهادسازندگی، به دلایل فراوان نقش راه‌آهن در دفاع مقدس در میان همه دستگاه‌ها ممتازتر بود و میلیون‌ها رزمنده و اعزام مجددی‌ها به وسیله قطار به جبهه‌ها اعزام شدند. 
عباس‌زاده با یادآوری اینکه هیچ رزمنده‌ای نیست که از قطار خاطره نداشته باشد، گفت: در طول دفاع مقدس ده‌ها شهید و مجروح توسط قطارها و آمبولانس‌های کانتینری قطار جابجا و به پشت جبهه‌ها منتقل شدند.
وی با بیان اینکه در شرایط سخت جنگ، کارکنان راه‌آهن در پشت جبهه اجازه ندادند حتی یک روز چرخ های قطار از حرکت باز ایستد، افزود: بسیاری از ادوات نظامی توسط قطارهای باری به جبهه منتقل می‌شد و خیلی از کارگاه‌های فنی راه‌آهن در آن زمان با تغییر کاربری برای تعمیر ادوات نظامی اختصاص یافته بود.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن با اشاره به اینکه در ساخت بسیاری از سنگرها و خاکریزهای رزمندگان از ادوات ریلی استفاده شده بود، اضافه کرد: در کنار این نوع خدمات، ابزار و امکانات سنگین و سبک، بیش از 5 هزار رزمنده از کارکنان راه‌آهن به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند و راه آهن 248 شهید و 1200 جانباز و 209 آزاده به کشور تقدیم کرد. 
وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات بسیار ، شاهد رشد کشور در برخی از عرصه‌ها هستیم، گفت: کشوری که در زمان دفاع مقدس قادر نبود به عدد رزمندگان کفش و لباس نظامی تهیه کند و به لحاظ ادوات نظامی در مضیقه بود امروز به قدرتی منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است و در حال حاضر در زمینه های هوا – فضا و موشکی، سانتریفیوژها و شبیه سازی، نانوتکنولوژی، رادیو داروها و داروهای مختلف و پلیمر پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده‌ایم.
عباس‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر فشار و توطئه ها علیه کشورمان از سوی دشمن افزایش یافته است، افزود: باید نگاه دفاع مقدسی به کارمان داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه در دوران سازندگی و خدمت رسانی پس از جنگ نیز باید چون دوران جنگ، قهرمانانی چون همت و باکری داشته باشیم، گفت: مردم می خواهند اعتقاد به خدمت و جهاد را ببینند و ضرورت دارد که زیاده خواهی، سهم خواهی و غنیمت خواهی‌ها کنار گذاشته و نگاه جهادی و اعتقادی دنبال شود، تا مردم آن را عیناً مشاهده کنند. 
مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران با تاکید بر اینکه مردم نظام را در قالب نحوه خدمت گزاری و پاسخ‌دهی در کارکنان دولت می‌بینند، یادآور شد: کارکنان دولت ویترین‌های نظام هستند و اگر در حمل و نقل ریلی خدمات مطلوب و با کیفیت به مردم داده نشود، مدیریت کشور زیر سوال می‌رود. 
وی با بیان اینکه هدف از بازخوانی عملکرد شهدا و برگزاری یادواره برای آنان، توقف در زمان جنگ نیست، گفت: عملکرد و فرهنگ شهدا و جانبازان ماندگار است و در حقیقت، تابلو راهنما و فانوس راه و صندوق ذخیره معنوی پیشرفت و حرکت رو به جلوی کشور محسوب می‌شود و اگر از آن استفاده نکنیم و به نسل آینده انتقال ندهیم، مغبون خواهیم شد. 

عباس زاده با تاکید بر اینکه کارکنان راه آهن باید مانند یک رزمنده در محیط کار ظاهر شوند، افزود: مردم را با عملکرد خود دین زده نکنیم و اگر در معیشت مردم نمی توانیم تاثیر گذار باشیم با عمل خود به اعتقادات آنها صدمه نزنیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 364
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران