پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467067 تاریخ : 1398/04/06-14:08:11
,11,
هیدروگرافی؛ فاکتوری کلیدی و پیش نیاز عملیات لایروبی است/ هیدروگرافی لازمه تأمین امنیت دریانوردی است

کارشناس ارشد نقشه برداری و هیدروگرافی و اقیانوس شناسی:

هیدروگرافی؛ فاکتوری کلیدی و پیش نیاز عملیات لایروبی است/ هیدروگرافی لازمه تأمین امنیت دریانوردی است

کارشناس ارشد نقشه برداری و هیدروگرافی و اقیانوس شناسی گفت: با افزایش فعالیت های دریایی نیاز به هیدروگرافی بیش از گذشته احساس می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بهمن تاج فیروز با اشاره به اهمیت موضوع هیدروگرافی در کنترل عملیات لایروبی در کشور، اظهار داشت: هر فعالیت بشری در دریا نیاز به آگاهی کامل از وضعیت بستر دریا، جریان های دریایی و شکل فیزیکی آن دارد.

وی افزود: با افزایش فعالیت های دریایی نیاز به هیدروگرافی بیشتر احساس می شود. آبراه های زیادی در کشور وجود دارد که از عملیات لایروبی بهره مند می شوند و در این زمینه چالش های متعدی وجود دارد. 
تاج فیروز خاطرنشان کرد: بهره برداری از علم هیدروگرافی می تواند کمک شایانی به گسترش فعالیت های لایروبی در آبراه ها داشته باشد. 
وی در راستای اهمیت هیدروگرافی در سطح جهانی افزود: بسیاری از سازمان های بزرگ جهانی فعال در حوزه بندری و دریایی از هیدروگرافی به عنوان فاکتوری کلیدی و پیش نیازی اساسی برای عملیات لایروبی یاد می کنند. 
کارشناس ارشد نقشه برداری و هیدروگرافی و اقیانوس شناسی اذعان داشت: هیدروگرافی لازمه تامین امنیت دریانوردی و اطمینان از کارکرد صحیح عملیات لایروبی در آبراه ها است. 
وی در خصوص تمرکز چالش های پیش رو در دقت عملیات هیدروگرافی به ویژه هیدروگرافی اکوستیکی به راه حل هایی نظیر تدوین استانداردهایی در زمینه بالابردن دقت هیدروگرافی، کنترل و نظارت بر کیفیت عملیات، استفاده از ابزارهای دقیق و مدرن و به کار گیری افراد زبده در عملیات نقشه برداری دریایی، اشاره کرد. 
کارشناس ارشد نقشه برداری و هیدروگرافی و اقیانوس شناسی تصریح کرد: لایروبی رویه ای برای ایجاد عمق ایمن در بنادر و آبراه ها بوده و هیدروگرافی دقیق و صحیح لازمه انجام لایروبی موثر و کارآمد است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران