پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464672 تاریخ : 1398/02/26-11:31:27
,11,4,
هواپیماهای قطر بعد 5 سال از رده خارج می‌شوند!

هواپیماهای قطر بعد 5 سال از رده خارج می‌شوند!

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد برخی از هواپیماهای خود همچون مدل های A320 و A330 را بعد از گذشت تنها پنج سال فعالیت در خطوط هوایی از رده خارج کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قطر ایرویز (Qatar Airways) که بدون شک یکی از بزرگترین ایرلاین‌های فعال در جهان و خاورمیانه به شمار می‌رود، همواره یکی از بزرگترین مشتریان و خریداران هواپیماهای بزرگ ، جدید و پهن پیکر غول‌های هواپیماسازی همچون بوئینگ و ایرباس بوده است.

حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی simpleflying، این ایرلاین اعلام کرده که قصد دارد هواپیماهای مدل A330 و A320 کنونی خود را که در حال حاضر در خطوط هوایی قطرایرویز فعالیت و پرواز دارند، از رده خارج کند و هواپیماهای جدیدتری را از کمپانی‌های ایرباس و بوئینگ خریداری و جایگزین کند.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که عمر هواپیماهای مذکور که هم اکنون در حال پرواز و فعالیت در خطوط هوایی قطرایرویز هستند، از پنج سال هم گذر نکرده است.

به نظر می‌رسد که این شرکت هواپیمایی تصمیم گرفته است هواپیماهای B787 و A350 را خریداری و جایگزین مدل‌های قبلی و قدیمی خود کند.

مقامات این ایرلاین همچنین پیش‌تر خاطرنشان کرده بودند که دیگر خواستار هواپیماهای غول پیکر A380 ایرباس که تنها برای تعداد محدودی از ایرلاین‌های بزرگ جهان همچون قطرایرویز و امارات تولید می‌شد، نخواهند بود.

کارشناسان مربوطه بر این باورند که تا سال 2024 میلادی قطرایرویز بر خلاف آنکه هم اکنون هشت مدل هواپیمای مختلف در اختیار دارد، تنها با چهار نوع هواپیما به فعالیت خطوط هوایی خود ادامه خواهد داد.

به عبارتی دیگر، این ایرلاین قطری تمامی انواع مختلف هواپیماهای مدل‌های A319 و A320 و A330 را از رده خارج خواهد کرد و احتمالاً به خریداری مدل‌های جدیدتری همچون A321neo و A321LR ایرباس روی خواهد آورد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 362
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران