پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449745 تاریخ : 1397/12/05-13:00:11
,10036,17,
گفتگو با هنرستان طلا و جواهرسازی معراج وابسته به اتحادیه طلا و جواهر تهران

گفتگو

گفتگو با هنرستان طلا و جواهرسازی معراج وابسته به اتحادیه طلا و جواهر تهران

مزینانی: تحصیل در هنرستان طلا و جواهرسازی معراج طبق نظام جدید سه سال طول می کشد تا یک هنرجو کل دروس رشته طلا و جواهر که تحت عنوان استانداردهای مختلف ارائه می شود را بپایان برساند.

مهندس مزینانی عضو آموزشگاه اتحادیه طلا و جواهر تحت عنوان هنرستان طلا و جواهرسازی معراج وابسته به اتحادیه طلا و جواهر تهران در مصاحبه با خبرنگار بانک و صنعت گفت: دانش آموزان بعد از اتمام دوره اول راهنمایی می توانند توانند وارد رشته های فنی شوند که یکی از آنها طلا و جواهر سازی است، لذا معیار های انتخابی ما که اولین آن وجود خلاقیت فنی است که را اگر داشته باشند و از نظر وزارت آموزش و پرورش نیز بتواند نمره حداقل را کسب کند، مشکلی در ورود هنرجو برای آموزش این رشته نخواهیم داشت.

وی در خصوص بازار کار این رشته، حمایت ها و تسهیلات اتحادیه به هنرجوهای طلا و جواهر اظهار کرد: اتحادیه طلا و جواهر کمک می کند که بچه ها جذب کار شوند، ولی معمولا تولید کنندگان با ما تماس می گیرند و ما هنرجوها را به تولید کننده معرفی می کنیم، از این رو هدف این است در همین رشته فعالیت و مشغول بکار شوند. و غیر از آن می توانند با سرمایه اندک با نقره شروع و بعد با توانایی بیشتری که حاصل گردید وارد سازندگی طلا شوند و در آن قسمت کارشان را ادامه دهند.

مزینانی با بیان اینکه کار هنرجوها یک کار تولیدی است و اکنون تکنولوژی بنحوی پیشرفت کرده که زمانی برای کاری که با دست تولید شده گذاشته می شود، به فراموشی سپرده می گردد، افزود: کاری که هنرجو با سن کم تولید می کند ارزشش از یک کاری که با دستگاه ساخته شده بسیار بالاتر است و نسبتا اگر یک مقدار زمان بیشتری با آن ها کار شود آن قطعه می تواند قابلیت فروش داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که مدت زمان آموزش هنرجو و ورود به بازار کار چه میزان است، گفت: طبق نظام جدید سه سال زمان لازم است تا یک هنرجو کل دروس رشته طلا و جواهر که تحت عنوان استاندارد های مختلف ارائه می شود را فراگرفته و در این سه سال بسته به زمان هایی است که سازمان آموزش فنی حرفه ای آن را تعریف کرده و طبق ساعت نیز اجرا می کنیم. زمان درنظر گرفته شده تقریبا یک هزار ساعت برای سه سال آموزش تکمیلی است.

مزینانی سرفصل های آموزش را اینگونه عنوان کرد: سرفصل ها بستگی به استانداردهایی از زرف آموزش و پرورش ارائه مگردد دارد. در حال حاضر برای استانداردهایی که در رشته طلا آموزش داده می شود سال اول طلا و جواهر سازی و جواهر سازی مهره ای، سال دوم ساخت قالب های بومی، ریخته گری و ملیله سازی نقره و سال سوم فروشندگی طلا و جواهر و مخراج کاری و نشاندن نگین روی پایه است.

وی با بیان اینکه بیشتر دروسی که هنرجوها می گذرانند عملی (کارگاهی) است، افزود: دروس عمومی نیز باید گذارنده شود چراکه مصوبه وزارت آموزش و پرورش است و چون دیپلم رسمی طلا و جواهر سازی می گیرند حتما دروس عمومی را در کنار دروس تخصصی باید بگذرانند.

مزینانی ادامه داد: مسئول مستقیم دروس نظری وزارت آموزش و پرورش است، ولی مسئولیت مستقیم دروس تخصصی با اتحادیه طلا و جواهر می باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که اتحادیه رسما متولی این دوره ها است یا به صورت شخصی زیر نظر اتحادیه اداره می شود؟ اظهار داشت: متولی این دوره ها ، هم شخصی و هم اتحادیه است، در حقیقت اتحادیه طلا و جواهر در رشته طلا و جواهر 22 سال سابقه ارائه دیپلم به هنرجویان این رشته را دارد.

مزینانی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 441
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران