پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492037 تاریخ : 1398/07/22-12:01:36
,5,4,
هند 60 میلیارد دلار برای توسعه شبکه گازی سرمایه گذاری می کند

هند 60 میلیارد دلار برای توسعه شبکه گازی سرمایه گذاری می کند

دارمندرا پرادان وزیر نفت هند اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا سال 2024 بیش از 60 میلیارد دلار برای توسعه شبکه ملی گاز و احداث ترمینال های واردات این محصول به منظور کاهش تولید گاز های گلخانه ای سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شبکه خبری  ان دی تی وی، هند که یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان نفت و زغال سنگ در جهان محسوب می شود، تاکنون برای گسترش استفاده از گاز به عنوان منبع انرژی موفق نبوده است و بسیاری از شهرها و صنایع این کشور به شبکه گاز متصل نیستند.

در سال 2010 نرخ رشد استفاده از گاز در هند 11 درصد اعلام شده بود اما این نرخ رشد در سال مالی 2018-19 به 2.5 درصد کاهش یافت.

وزیر نفت هند در یک نشست انرژی در دهلی نو گفت: بخش خصوصی و دولتی به دنبال سرمایه گذاری 60 میلیارد دلاری برای ایجاد شبکه ملی گاز و ترمینال های واردات این محصول هستند. هم اکنون چندین  پروژه در این زمینه آغاز شده اند که تا سال 2024 به اتمام خواهند رسید.

نارندرا مودی نخست وزیر هند پیش از این اعلام کرده بود که هند سهم استفاده از گاز در مصرف انرژی خود را تا سال 2030 به بیش از 15 درصد خواهد رساند.

شرکت "گیل" که یکی از بزرگ ترین شرکت های زیرساختی هند است اعلام کرده است که پروژه خط لوله گاز اورجا-گنگ به مسافت 2 هزار 660 کیلومتر به زودی به اتمام خواهد رسید و به این ترتیب ایالت هایی چون بیهار، بنگال غربی، جارکند، و اودیسا واقع در شرق هند به شبکه گاز متصل خواهند شد.

دولت هند به دنبال اجرایی کردن برنامه هایی چون افزایش تولید داخلی نفت، ترغیب استفاده از سوخت های  زیستی و صرفه جویی در مصرف انرژی جهت کاهش وابستگی به واردات نفت خام است.

بر اساس داده های دولت هند،  هزینه واردات نفت این کشور در سال 2018-19 حدود 111.9 میلیارد دلار بوده است که این هزینه در سه سال پیش (2015-16) 64 میلیارد دلار براورده شده بود.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

هند به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی  احتیاج دارد.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران