پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352592 تاریخ : 1397/04/27-16:24:18
,13,
همکاری سازمان فائو با ایران در زمینه مدیریت آبخیزداری

همکاری سازمان فائو با ایران در زمینه مدیریت آبخیزداری

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: سازمان خواربارو کشاورزی ملل متحد (فائو) با توجه به تغییر اقلیم و بحران منابع آبی،در زمینه توسعه مشارکت در مدیریت حوزه‌های آبخیز با ایران همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خلیل آقایی در دیدار با ادوارد منصور مدیر گروه آب و خاک سازمان فائو با تشریح اقدامات و تجربیات ارزنده ایران در طرح‌های آبخیزداری، به توجه ویژه نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران برای اجرای طرح‌های آبخیزداری برای مقابله با خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی پرداخت و گفت: عزم ایران برای اجرای این برنامه جدی است.

وی توانمندی‌های کارشناسی کشورمان را یاداور شد و خواستار مشارکت سازمان فائو در زمینه ارایه متدولوژی‌های نوین و سیستم‌های پایش و ارزیابی طرح‌های جامع آبخیزداری شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشریح اقدامات گسترده آبخیزداری درایران طی سال جاری، رویکرد این طرح را مشارکت مردم اعلام کرد و تقویت پوشش گیاهی، کاهش آثار خشکسالی و تحول در شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی را از نتایج اجرای طرح‌های جامع آبخیزداری دانست.
ادوارد منصور در این دیدار رویکرد ایران در جامع‌نگری مدیریت منابع را مناسب عنوان کرد و گفت: فائو در چهار زمینه ارایه متدولوژی، پایش و ارزیابی، مدیریت ریسک و توسعه مشارکت در مدیریت حوزه‌های آبخیز آماده همکاری با ایران است.
براساس این گزارش در نشست مزبور مقرر شد تیم مشترک کارشناسی تشکیل و پس از بازدید از طرح‌های در دست اجرا چارچوب همکاری مصوب و اجرایی شود.
فائو از سازمان‌های بین‌المللی است که در سال 1945 با حضور 44 کشور عضو سازمان ملل متحد تاسیس شد و به گسترش و نوسازی کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تامین غذای مناسب برای همگان کمک می‌کند.
هدف این سازمان، بهبود سطح زندگی و تغذیه مردم، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 486
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران