پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451065 تاریخ : 1397/12/18-16:58:13
,17,6,
همه قطعه سازان حاضر در زنجیره تأمین مالی خودروسازان از سیاست کلان تأمین مالی بهره‌مند می‌شوند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

همه قطعه سازان حاضر در زنجیره تأمین مالی خودروسازان از سیاست کلان تأمین مالی بهره‌مند می‌شوند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همه قطعه سازان حاضر در زنجیره تأمین مالی خودروسازان به نسبت قراردادهای خود، از سیاست کلان تأمین مالی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محسن صالحی‌نیا افزود: این سازمان تا کنون در همه جلسات سیاست کلان تأمین مالی قطعه سازان و پرداخت مبلغ چهار هزار میلیارد تومانی به آن‌ها که در هفته‌های گذشته مصوب شد، حضور داشته و به بیان نظرات برای احقاق حق قطعه سازان حاضر در شهرک‌های صنعتی پرداخته است.

وی اضافه کرد: این‌که در برخی محافل گفته می‌شود مبالغ فقط در اختیار قطعه سازان بزرگ قرار گرفته و قطعه سازان کوچک و متوسط از آن کمتر بهره برده‌اند، درست نیست.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توضیح داد: برای نمونه بیشتر قطعه سازان همکار گروه بزرگ "عظام" در شهرک‌های صنعتی مستقرند و همه قطعه سازان حاضر در زنجیره تأمین خودروسازان به نسبت قراردادها، مبالغی که باید را دریافت خواهند کرد.
صالحی‌نیا بیان داشت: بیش از هزار و 300 واحد قطعه سازی در زنجیره تأمین خودروسازان حضور دارند که افزون بر 80 درصد آن‌ها در شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور مستقرند.
پس از این‌که چهاردهم بهمن ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به 2 شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد، عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در شرکت‌های خودروساز آغاز و مقرر شد بانک‌ها مطابق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار دادند، مبالغ را به‌طور مستقیم به قطعه سازان پرداخت کنند.
در این زمینه، قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی از طریق 12 بانک، 11 هزار میلیارد تومان در 2 بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود.
به گفته کارشناسان، نقدینگی یاد شده به حساب بیش از 650 قطعه ساز که در زنجیره تأمین دو خودروساز بزرگ کشور حضور دارند واریز و پیش‌بینی می‌شود با تداوم روند پرداخت‌ها و افزایش شمارگان تولید قطعه سازان، حدود 150 هزار نفر نیروی کار تعلیق شده صنعت قطعه سازی در هفته‌های آینده‌ به سر کار بازگردند.
همچنین قطعه سازان وعده کرده‌اند با اصلاح قیمت قطعات که مدارک آن‌ها از سوی خودروسازان در دست بررسی است و تداوم پرداخت‌ها پیش‌بینی می‌شود 130 هزار نفر نیروی کار تعدیل شده این صنعت و همچنین 400 واحد قطعه سازی که در ماه‌های گذشته تعطیل شده بودند، دوباره به چرخه تولید بازگردند.
بیش از 84 درصد یک خودرو را قطعات آن تشکیل می‌دهد که شامل 25 تا 30 درصد قطعات پلاستیکی، 30 درصد قطعات لاستیکی و بقیه قطعات فولادی و آلومینیومی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 397
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران