پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511458 تاریخ : 1399/02/03-17:15:05
,10028,
همه بوستانها از امروز به روی مردم باز است

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا خبر داد

همه بوستانها از امروز به روی مردم باز است

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر از بازگشایی فعالیت پارکها، بوستانها و تفرجگاهها در سراسر کشور داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین ذوالفقاری در پایان پانزدهمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا که امروز با حضور نمایندگان دستگاه های عضو در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، افزود: با مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت ترددهای بین شهری نیز از روز گذشته در سطح کشور برداشته شده است.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا درباره فلسفه این اقدام تصریح کرد: هر چه زمان فعالیت یک مجموعه را کاهش دهیم، با ازدحام جمعیت مواجه می شویم و در مقابل با افزایش زمان فعالیت، مردم فرصت بیشتری برای مراجعه دارند.

ذوالفقاری همچنین بر لزوم افزایش سهمیه امکانات بهداشتی کسب و کارها و مراکز عمومی از جمله حمل و نقل درون شهری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم پرهیز از هر گونه تجمع با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: هیچ نهاد و دستگاهی نباید بدون در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی مخصوصاً شیوع زنجیره بیماری کرونا، طرح یا برنامه‌ای را در سطح کشور به اجرا بگذارد که منجر به تراکم جمعیت می شود.

ذوالفقاری در این زمینه از اجرای دو طرح واگذاری سیم کارت به مردم و بیمه اجتماعی که در روزهای اخیر موجب ازدحام مردم مقابل دفاتر پیشخوان دولت شده بود، به شدت انتقاد کرد.

معاون وزیر کشور همچنین بر لزوم اجرای سیاستهای هماهنگ و سراسری در زمینه مدیریت بیماری کرونا در سطح کشور تاکید و گفت: همه باید از یک رویه سراسری و هماهنگی کامل در اجرای برنامه های مبارزه با بیماری کرونا پیروی کنیم وگرنه، ممکن است گاهی تصمیماتی (به صورت بخشی و منطقه‌ای) گرفته شود که اداره جامعه را با مشکل مواجه سازد.

معاون وزیر کشور افزود: بیماری کرونا در ایران و جهان هنوز یک مساله جدی است. هر چند روندهای کاهشی این بیماری باعث افتخار کشور ما و محصول تلاش و کوشش همه دستگاه ها و مشارکت مردم است اما نباید تصور کنیم که این بیماری پایان یافته است.

ذوالفقاری گفت: آنچه در زمینه بیماری کرونا برای ما معیار و مورد قبول است، مستندات و گزارشات وزارت بهداشت است که مبتنی بر کارهای علمی و دیدگاه های اساتید برجسته علمی است.

وی در این زمینه از برخی افراد خواست با سخنان غیرکارشناسی و اظهارنظرهای غیردقیق، موجب تشویش اذهان مردم نشوند تا بتوانیم با همکاری همه مردم، بیماری کرونا را با سربلندی پشت سر بگذاریم.

ذوالفقاری با مرور تصمیمات مهمی که به مهار ویروس کرونا در کشور منجر شد، اظهار داشت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، کلیه مدارس، دانشگاه ها، اماکن مذهبی، پارک ها، بوستان ها، بازارها و مراکز تجمع افراد تعطیل شد و با کاهش ساعت فعالیت های اداری و حضور کارکنان، به میزان زیادی سرعت این بیماری کاهش یافت.

ذوالفقاری تصریح کرد: با اجرای درست طرح فاصله گذاری اجتماعی توانستیم آمار مبتلایان را از 3 هزار نفر در روز به زیر 1200 نفر برسانیم و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه این سخت گیری و کنترل ها با هدف حفظ سلامت مردم صورت گرفته است؛ گفت: باید توجه داشته باشیم که کاهش آمار تعداد مبتلایان به کرونا به معنای خاتمه و پایان این بیماری نیست و بایستی تمام کسبه ها و شهروندان، پروتکل ها و اصول اعلامی وزارت بهداشت را با نهایت دقت رعایت کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 516
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران