پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252022 تاریخ : 1395/09/29-06:55:16
,10030,12,
همایش ویجر یا بزرگ‌ترین سمینار رایگان کارآفرینی کشور برگزار شد

گزارش

همایش ویجر یا بزرگ‌ترین سمینار رایگان کارآفرینی کشور برگزار شد

این مراسم روز چهارشنبه مورخ 24 آذر 1395 در سالن سمینار شهید چمران دانشگاه تهران با حضور احمدرضا نخجوانی (مدیرعامل شرکت شاتل)، دکتر فیض‌بخش (عضو هیات علمی دانشگاه شریف)، حمید سپیدنام (مستر تستر)، نازنین دانشور (مدیرعامل تخفیفان) و چندی دیگر از کارآفرینان برتر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهندس محمد شریفی‌اقبال، بازرگان و فعال حوزه اقتصادی در این مراسم هدف از برگزاری این همایش را ارائه آموزش بیان کرده و گفت:بسیاری از کشورهای دنیا برای ساختن کشورشان از کودکی آموزش داده می‌شوند، اما در کشور ما دو مشکل عمده برای جوانان وجود دارد. یکی اینکه آموزش‌های کارمندپرور به دانش‌آموزان داده می‌شود و دوم اینکه جوانان کشور ما با باورهای بسیار اشتباه بزرگ شده‌اند که باعث کمبود اعتماد به‌نفس و بی‌اعتقادی به برکت الهی است. باید چنین برنامه‌هایی در ایران اجرا شود تا این باورهای اشتباه شکسته شود. وضع بیکاری جوانان امروز مساله نبود منابع نیست، اشتباه در باورهاست، چرا که فقر یک امر درونی است و تا باورهای یک فرد درست نشود، با تحصیلات عالیه هم فقیر می‌ماند. من از دانشگاه شریف فارغ‌التحصیل شدم، همان جا هم تدریس کردم. باید بگویم که اگر در بهترین دانشگاه ایران هم درس خوانده باشی، دلیلی بر اینکه درآمد یا ثروت آنچنانی داشته باشی. همه فارغ‌التحصیلان MBA دانشگاه شریف هم لزوما کارآفرین نمی‌شوند. و چه بسیاری که با حقوق یک کارمند متوسط به زندگی‌شان ادامه می‌دهند و این واقعیت است. هدف ما از برگزاری چنین همایش‌هایی ایجاد باور درست و ثروت آفرین و کاهش غرور کاذب ناشی از تحصیلات است که دامنگیر خیلی از جوانان است.

وی درباره هموار کردن مسیر کارآفرینی در میان دانشجویان و جوانان افزود:

معمولا پروسه‌های اداری سازمان‌های ذی‌ربط دولتی و خصوصی، بحث‌های مربوط به ادارات مالیاتی و تامین اجتماعی، باعث دلزدگی جوانان از فعالیت‌های اقتصادی در ایران و همچنین اتلاف وقت آنان می‌شود. پیشنهاد من این است که بگذاریم چند سالی جوانان ما فعالیت اقتصادی داشته باشند بعد به فکر گرفتن مالیات از آنها باشیم. چه بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط که در بدو تولدشان به مشکلات اینچنینی خورده‌اند و از ادامه فعالیت منصرف شده‌اند.

شریفی‌اقبال پیشنهاداتی هم در زمینه شروع یک استارت‌آپ به جوانان داشت:

خیلی از جوان‌های کشور با توجه به ارتباطی که با آنها داشته‌ام، در همان مرحله ایده و شروع کار مانده‌اند. ایراد کار این جاست که چیزی که در آخرین مرحله به دست می‌آید را همان اول می‌خواهند. قبل از شروع کار پول زیاد و موقعیت مناسب می‌خواهند و این در صورتی است که خیلی از بیزینس‌ها در چند ماه اول نیاز چندانی به پول ندارند، بلکه باید مورد مطالعه قوی قرار بگیرند.

برگزار‌کننده سمینار از فعالیت‌های خود در آموزش کارآفرینی گفت: در دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان دستیار ریاست دانشکده مدیریت و اقتصاد به دانشجویان MBA تدریس کرده‌ام و سمینارهای رایگانی را هم برگزار کرده‌ام و با قابلیت فوق‌العاده شبکه‌های اجتماعی توانسته‌ام ده‌ها هزار نفر را تا حدی با مباحث حرفه‌ای کارآفرینی، تجارت الکترونیک و بین‌المللی آشنا کنم. دوره‌هایی را هم به صورت حرفه‌ای‌تر برای علاقه‌مندان برگزار کرده‌ام و تا به حال ده‌ها دانشجو از این دوره‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند. البته برای جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند، کلیه دوره‌ها را با هر مقدار هزینه‌ای، رایگان ثبت‌نام می‌کنند. پارسال هم سمینار رایگان کارآفرینی اپولو هشت را داشتیم که بزرگ‌ترین سمینار کارآفرینی کشور شد و امسال هم سمینار ویجر را با ظرفیتی تقریبا سه برابر پارسال برگزار کردیم که خدا را شکر مورد استقبال خوبی قرار گرفت

او در پایان توضیح داد: به یاد داشته باشید که بزرگ‌ترین ثروت زندگی شما، خودتان هستید. هیچ‌وقت برای مادیات و ثروت یا امکانات مادی بیشتر از خودتان ارزش قائل نباشید. چرا که روزی می‌‌توانید آنها را به لطف خدا به دست بیاورید. اما چیزهایی در زندگی هست که اگر از دست بروند، هیچ‌وقت دوباره به دست نمی‌آیند، مثل پدر و مادر، مثل عشق به همسر و مثل احساسات. این ما هستیم که به اشیا ارزش می‌دهیم. قدر خودتان را بدانید و خودتان را ارزان نفروشید. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران